amming

nella_

Blir kjent med forumet
Hei!

Er det noen av dere som  vet om det er vanlig at man har mer melkeproduksjon i den ene puppen enn i den andre??

Jeg gir annenhver pupp til hvert måltid, likevel er det nesten konstant spreng i den ene, mens den andre er helt normal - altså nesten aldri spreng. Likevel spiser hun seg mett på den puppen uten spreng, så det er nok melk i den. Synes bare det er ubehagelig at den ene skal være så sprekkeferdig hele tida! :/ Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre/ikke gjøre? :)

Håndpump bort den verste sprengen :)
Spiser hun den puppen med spreng "tom"? Hvis ikke kan det være en ide å amme 2 ganger på rad av den og så gi av den andre om hun ikke blir mett andre gangen på den med spreng.
Om du går og har spreng hele tiden er det veldig lett å få betennelse.

Jeg hadde mer spreng i den ene enn den andre og måtte amme 2 ganger fra den ene før jeg kunne gi av den andre.

Det er helt vanlig. Det jeg gjorde var å amme mer fra den siden med minst melkeproduksjon, slik at den ble stimulert mer. Det utjevnet det etterhvert, men det tok tid. Du bør passe på å få tømt den med mest innimellom, men for all del ikke pump eller håndmelk ut noe hvis du ikke må. Det er ubehagelig å gå for lenge mellom måltidene, men stimulerer du den for mye får du jo bare mer melkespreng på sikt. Jeg ammet oftest to måltider etter hverandre på den siden med minst melk, og så et måltid på den med mest.

med alle mine har jeg hatt en "godpupp". merket på barna og at den høyre puppen var mer å foretrekke.

2x 24November skrev:
med alle mine har jeg hatt en "godpupp". merket på barna og at den høyre puppen var mer å foretrekke.

Eg og, berre at det var den venstre her i huset.

Back
Topp