• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Amming!

Vesla222

Glad i forumet
Flere som ammer fremdeles, antar jeg?

Her går ammingen fint enda, både jeg og mini trivest godt med ammestunden. Lurer egentlig på om jeg må begrense ammingen litt etter hvert? Mini har lenge fått melk morgen og kveld, men de siste ukene har han mast etter puppen hvertfall 4-5 ganger per dag når jeg er hjemme, og så får han 3 ganger de dagene jeg er på jobb. Og han gir seg ikke om han først har bestemt seg. Er det greit å gi han kos ved puppen når han vil, eller bør det begrenses? Usikker på om det går ut over det vanlige matinntaket, men litt av sultfølelsen hans må det jo ta bort.. Er for øvrig en god gutt over gjennomsnittlig tung.

Så lenge dere begge trives med det kan jeg ikke se at det skal være noe problem. Vi trappet ned til morgen og kveld for en liten mnd siden for det er så mye styr med puppen nå. Suger et par tre tak og slipper og reiser seg opp og bare gliiiser. Bretter jeg opp er det "namnam" og finne frem puppen igjen. Litt upraktisk når man ikke hjemme kan du si... Hun prøver å brette opp genseren nesten hver gang hun sitter i fanget men det gjør hun på alle.. hehe... Men det har ikke vært noe problem å begrense henne her iallefall.  Regner med det er helt slutt om en mnd eller to.

har slutta nå, men ville egentlig amme lenger.. men vesla var bare tullete på puppen og lekte mer enn og kose så da fikk jeg nok!
hvis du koser deg med amminga og du vil amme lenger så gjør du det..
kjenner flere somm ammer lenge og har amma sine til 2-3 og 4 år! :) selv synes jeg 3-4 er litt lenge, men 2 år har jeg ingen problemer med! :)

Så lenge dere syns det er greit ser jeg absolutt ikke noe problem med det:) Her driver vi å trapper litt ned, fordi Angelica har flatet litt ut på vekten, og spiser dårlig med annen mat når jeg ammer:)

Jeg slutta å amme dagen før bursdagen til Amanda. men det er fordi jeg er gravid, og ble anbefaalt å slutte for å få igang ny produksjon til neste fødsel... 
Og da var amnda klar for å slutte merka jeg, og jeg har faktisk heller ikke hatt spreng eller noe sånt..
Men tilby amming så lenge du vil! Antistoffer er bra for barnet..
Når det gjelder om du skal begrense, bør du føle på hva du selv synest er greit, det skal vel ike ha noe å si på vekta så lenge han følger kurven sin..

Så lenge du trives med det er det vel greit. Morsmelk er jo anbefalt som komplementærmat frem til to år. De skal forresten ha en halvliter melk om dagen, så de som ikke får mm / mme lenger må jo få tilsvarende i vanlig kumelk, yoghurt, ost etc. Så sånn sett bør jo ikke ammingen gå ut over annet matinntak. Det er jo litt vanskelig å vite hvor mye de får i seg når man ammer, men det er en annen sak.

Jeg ammer som regel to ganger om dagen, men noen ganger blir det tre, og det er helt greit synes jeg.

Back
Topp