Amming

mamma2010

Betatt av forumet
Hei! Æ lurte på om noen av dere jenter vet noe om dette her:

jeg begynte å trappe ned ammingen da Simen er 8 1/2 måned og han spiser grøt morgen og kveld, brødskive som lunsj, o g middag. Han får også vann til de fleste måltidene.

Så var det noen som sa til meg at, han MÅTTE få melk til alle måltidene!? Noen som vet noe om det eller?

For jeg hadde trappet ned til bare morgen og kveld, men det var visst ''feil''. Jeg skal ringe helsesøster å høre, men de har ikke åpent før Onsdag.

Så da vurderer jeg morsmelkerstatning, siden jeg føler meg ''tvinget'' på en måte, så det bli liksom ikke den kosestunden det pleide å være.. Men om jeg begynner med morsmelkerstatning, hvor mange ganger om dagem bør Simen få det ?

Den personen som sa det, vet ikke hva han/hun snakker om. Vann er flott til maten. Morgen og kveld er flott, og mer enn nok. Jeg ammer kun kveld og natt og en gang imellom midt på dagen, men gullet mitt er "bare" 6 1/2 mnd. Så du gjør helt riktig.

Tja, de må ikke ha melk til hvert måltid, men melk må de ha..

Slapp av, du gjør det helt riktig! Vi gjorde det omtrent likt, bare at vår jente ikke spiste grøt fra hun var 8 mnd...

Vann er godt til hvert måltid og perfekt som tørstedrikk. Så trenger de ikke lære at det de drikker skal smake søtt. Det kan dog bli litt mer tilvenning med melk i 1 års alderen, mi drikker ikke melk enda. MEN det stresser jeg ikke med for hun har et flott kosthold og jeg mener at kumelk kun er nødvendig for kalver, for oss er det en bonus for de som vil ha.

Tilbake til tema ja, så lenge du ammer så trenger du ikke innføre mme, husk at det er melk i grøten også. Fortsatt er det best om du ammer før måltidet de gangene i døgnet du ammer. :-)

Back
Topp