amming

August16spire

Elsker forumet
dere som ammer,hvor mange ganger i døgnet ammer dere ca nå?
ammer ca 6 ganger mener jeg(det er da på begge sider jeg regner med),men må gi litt tillegg mistenker at det begynner å bli mindre melk,men gjør ikke noe,er jo ikke lenge til man starter i jobb,huff[8|]

Jeg ammer også 6 ganger i døgnet... Gir på begge sidene hver gang.. Men gir ikke no mme ekstra da... Men ho får 2 måltider med grøt nå..!

Tror jeg ammer 6-8 ganger i døgnet fremdeles. Da er det som regel nødvendig med begge bryst 5-6 ganger. [:)]

Nå nærmer de seg 6 mnd ganske fort, så det trenger ikke være at du mister melka, men heller at det kreves mer mat. [8|] Selv ville jeg nok heller begynt med grøt nå fremfor mme, men gjør akkurat det du selv føler er riktig. [;)]

Eg amme bare to ganger i døgnet nå, morgen og kveld. Har slutta me nattmåltid, og får grøt og middag 2-3 ganger på dagtid. Ska snart begynne å jobbe så eg måtte trappe ned litt på ammingen [:)] Amma 5 ganger i døgnet før eg begynte å trappe ned og bytte ut me grøt/middag/frukt/brødskive.. [:)]

Jeg fullammer enda, så da blir det rundt 8 måltider i døgnet.
Spiser seg mett på 1 bryst pr måltid [:)] Han legger iallfall godt på seg, er ca 8400 gr og 5 mnd + 1 uke gammel. Imorgen skal han på 5 mnds kontroll.

Ammer 6 ganger i Døgnet her også... Før 4 ss med grøt på kveldingen da, men er jo en tillvenningsprosess.. Er 5 mnd og 1 uke nå tror jeg ??? :-)))Spiser fremdeles en gang på natten og [;)]

Her er døgnet vårt med måltider sånn ca som følger:
03:00 - begge puppene stort sett
06:00 - begge puppene
10:00 - en pupp
11:00 - 1/3 glass fruktmos (pære&mango)
13:00 - en pupp
15:00 - ca 1-2 ss middag smaksprøve
16:00 - en eller begge puppene
17:30 - 1/2 porsjon grøt
19:00 - en pupp

Oj, ser at det stort sett er mat det dreier seg om her hos oss... Ammer ca 6 ganger om dagen i tillegg til smaksprøver og kveldsgrøt Synes det er så vanskelig å vite hvordan jeg skal kutte ut puppemåltider og hvilke. Jeg vil jo gjerne gi morsmelk en stund til. Han synes mat er superstas da heldigvis [:)] Sluker middagsmaten og frukten. Grøten må jeg lure i han i litt større grad.

Litt forskjellig...men 6-8 ganger kanskje. Bare en pupp om gangen da. Har så vidt begynt med noen få skjeer grøt, men bare smaksprøve enda..

Ammer 6-8 ganger i døgnet her også. 2 nattmåltider enda. Stort sett er han fornøyd med en pupp. Får i tillegg grøt/middag kl 17-18, og en gang i blant fruktmos kl 11-12. [:)]

ORIGINAL: Pixiee

Ammer 6 ganger i Døgnet her også... Før 4 ss med grøt på kveldingen da, men er jo en tillvenningsprosess.. Er 5 mnd og 1 uke nå tror jeg ??? :-)))Spiser fremdeles en gang på natten og [;)]

samme her.
1 pupp pr måltid.

her ammer jeg 5 ganger... så får han to halve måltider med grøt til dagen... prøver å venne han til fruktmos, men han vil ikke ha...... får av begge puppene her også....
føler også at jeg har litt lite... vet at jeg har masse første og andre måltid, men de tre neste blir han så fort ferdig... så enten spiser han bare fortere, eller så vil han ikke ha mer, eller så er det rett og slett tomt... han får jo grøt måltid nr 3 og 5 da, så det kan jo være at han bare er mett... (selv om jeg føler at det har vært litt tomt en stund nå, før jeg begynte med grøt) meeeen.. så lenge han virker fornøyd så er det vel bra:)

Back
Topp