amming..

Knerthen

Forumet er livet
VIP
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
jeg sleit mye med amminga på sykehuset men det kom seg.
nå de siste dagene har jeg fått problemet tilbake og det går ut på at hun bare spytter ut puppen og er så urolig at hun ikke vil sutte mer og tilslutt sovner hun..

så når jeg skulle kle på henne i dag ser jeg at buksen er blitt slakkere rundt livet enn den var tideligere..

så i stad ga jeg henne flaske for jeg hadde pumpa litt og da fikk henne 100 ml for det var det jeg hadde, så får jeg heller prøve pupp vist hun blir fort sulten igjen..
og hun var helt rolig når hu fikk fra flaske og nå er hun blid og fornøyd og ikke sutrete som hun har hvert de siste dagene og ligger og leker og koser seg i fanget mitt.

nå lurer jeg rett og slett på om jeg bare skal pumpe og gi flaske men er så usikker på hva jeg skal gjøre..

hva ville dere ha gjort??

ORIGINAL: bondekone

hva med å prøve litt begge deller gi ho litt med flaske først så ho blir litt rolig så pupp etter på,vet ikke om det fungerer men kan jo være et forsøk

har tenkt tanken, og tenkte jeg skulle prøve det først..

håper jeg å, for sånn som det er nå er det bare stress for oss begge og vi blir nok like fortvila begge to..

Jeg gir kun mm på flaske, klarte ikke få til den ammingen.. Men har du fått til ammingen tidligere er det jo verdt å prøve litt til, men ha en flaske med mm klart.. Slik at om dere ikke får det til, så får hun flaske... Det hadde jeg gjort i alle fall.

Jeg fikk beskjed på sykehuset om å gi pupp først og flaske etterpå for å se om hun var mer sulten. Vi har løste det med å gi pupp på dagen når det ikke er så farlig om hun blir fort sulten igjen, og gi flaske med solide doser før hun skal legge seg til å sove for natten og hvis hun våkner om natten. Det funker veldig bra for oss!

det gikk veldig fint å gi hu flaske med litt mm først og la hu sutte på puppen vist hun har lyst etterpå for da klarer hun å være rolig nok til å holde puppen i munnen..

om natten og første måltid om morran tar hu pupp og da var hu rolig nokk til det, men det som hun fikk nå var bare på flaske for hu ville ikke ha mere enn det som var i flaska..

ORIGINAL: Solvit

ORIGINAL: knerthen

det gikk veldig fint å gi hu flaske med litt mm først og la hu sutte på puppen vist hun har lyst etterpå for da klarer hun å være rolig nok til å holde puppen i munnen..

om natten og første måltid om morran tar hu pupp og da var hu rolig nokk til det, men det som hun fikk nå var bare på flaske for hu ville ikke ha mere enn det som var i flaska..

glømte å si at det kan være lurt å ikke gi så mye på flaska, for da får du ikke trent på puppen. HVor mye gir du på flaske først?

De var sånn jeg også måtte gjøre det. Først flaske for da ble han rolig nok til å ta puppen uten å stresse. Hvis du har vanskeligheter med at hun skal få tak på brystvorta kan det være et lite tips å pumpe litt først. Da blir brystvorta litt større samtidig som utdrivingsrefleksen på melka er godt i gang. Det var også en grunn til at Martiniusen ikke ville ta puppen i begynnelsen, fordi han måtte "vente" litt før melka var der.

Tror du klarer å løse problemet ditt jeg. Når du føler at hun har blitt flinkere igjen kan du da prøve puppen først, men kanskje rett etter at du har pumpet litt, og til slutt trenger du ikke det heller[;)]

Lykke til!

det har variert mellom 40-80ml litt etter hva jeg har hatt..

Back
Topp