amming?

x1xAngel_Girl

Glad i forumet
ehm, er d vanlig at d gjør jævlig vondt å amme i begynnelsen el er d bare min lille som driver og gjør d feil fortsatt? [&:]
og hvor ofte ammer dere deres lille?
er så bekymret om han får nok mat. [&:]
og synes at d gjør vondt å amme. [&:]

Hender det gjør vondt enda, ja... De første dragene. Og jeg får alltid vondt i den andre puppen, for melka strømmer der også.... [8D]

Og JA det var vondt leeeeenge... Noen uker, tror jeg.. Sår og fæl...

uff, en helt uke altså? [:-]

noe man kan smøre med utenom purelan som skal lindre?
synes liksom d gjør vondt hele tiden, og shit vondt når han suger. [&:]

trenger virkelig tips altså...

Var sår i akkurat 1 mnd på ene siden. Gråt hver gang jeg ammet og truet meg til annen hver måltid. Hs sjekket at hun hadde rett tak osv, men hadde fått et kjøttsår rundt nippelen som ikke ville gro. Nå - endelig er det bra igjen. De første takene kan gjøre litt vondt enda.

www.ammehjelpen.no

Her finner du bilder og instruksjonsvideoer for riktig teknikk for å legge til, og riktig sugeteknikk.
Bare fortsett å prøv. Det er helt normalt at man må ha en innkjørinsperiode på noen uker først.
Amming gjort riktig gjør ikke vondt.

Ring legen å få resept på nesesprayen. den gjorde underverk for meg. Var veldig skeptisk, men funket veldig bra.
For mi tulle sugde så intenst før melka kom, så når jeg fikk nesesprayen kom melka fortere å slapp så suge så intenst.

Luft og mm er det beste for puppene!! Vanlig å bli sår til å begynne med. La puppene lufte etter amming, smør dem inn med mm og la dem tørke helt. Er så forferdelig vondt når man først blir sår, men ikke gi deg, det går over!! Lykke til!!

tusen takk for gode svar.
er verst når han tar tak, og de sa no på sykehuset at han sugde riktig så.
så håper d blir bedre etter hvert.
og har sendt mannen ut for å kjøpe ammeskjold, sånn i tilfelle. [8D]
han var ikke så villig, men eg tvang han.. haha
vil ikke gå fra lillegutt og vil ikke ta han ut riktig ennå. [8D]

men ammehjelpen skal eg virkelig se på. [;)]

Back
Topp