Amming vs mme

Jeg skal absolutt amme.. Gleder meg masse!!!
Jeg meerket nærheten og kosen man hadde med
ungen.. Pumpet meg av og til for hadde så masse melk
og frøys det. Så når jeg sluttet hadde jeg ca en mnd
ekstra med mm i forbruk[:D]
og ingen problemer med fordøyelsen[:D]
men...Et tips er å gi flakse en gang iblandt (gjerne med mm)
for å venne h*n til flasken for det er ikke bestandig lett[:D]

ORIGINAL: LindaSF83

Jeg skal absolutt amme.. Gleder meg masse!!!
Jeg meerket nærheten og kosen man hadde med
ungen.. Pumpet meg av og til for hadde så masse melk
og frøys det. Så når jeg sluttet hadde jeg ca en mnd
ekstra med mm i forbruk[:D]
og ingen problemer med fordøyelsen[:D]
men...Et tips er å gi flakse en gang iblandt (gjerne med mm)
for å venne h*n til flasken for det er ikke bestandig lett[:D]

Det kan eg skrive under! Ingen av mine tok flaske, spilte ingen rolle om det gjekk timer uten mat og eg ikkje var der[:D] 

Jeg ammet nesten ingen ting, for hver gang jeg la han til skrek han sine lunger fulle. Jeg ønsket så inderlig å amme, men ble til at jeg pumpet meg i fire uker før jeg gikk over til mme. Mannen reiste da gutten var 9 dager gammel, og med en gutt som trengte mat MINST hver tredje time orket jeg rett og slett ikke mer. Måtte tenke på meg selv også.

I tillegg er ikke mme så ille som de vil ha det til! Det blir folk av de også!

Det verste er alle kommentarene man får; HVA? Ammer du ikke? Svigermor var slik. Men av og til så går det bare ikke. 50% blir ammet og resten får mme etter det jeg husker. Så lenge ungen vokser og er fornøyd ser jeg ikke problemet. Eneste er at man blir utrolig lei alle disse flaskene!

Jeg skal amme[;)]

Amma sist, og selv om det var knalltøft i starten og jeg var så sår at jeg hadde åpne sår både over og under brystvorta på begge brystene (fordi lillemor hadde feil sugeteknikk pga for stram tungestreng) og jeg grein hver gang jeg skulle amme fordi det var så inni h... vondt. så var det så vel verdt det når jeg kom over den tøffe starten, jeg klarte amme i 20 mnd før det ble tomt og håper jeg klarer amme like lenge denne gangen også[:D]

ORIGINAL: Stinius
I tillegg er ikke mme så ille som de vil ha det til! Det blir folk av de også!

Det verste er alle kommentarene man får; HVA? Ammer du ikke? Svigermor var slik. Men av og til så går det bare ikke. 50% blir ammet og resten får mme etter det jeg husker. Så lenge ungen vokser og er fornøyd ser jeg ikke problemet. Eneste er at man blir utrolig lei alle disse flaskene!

jeg synes folk kan holde seg gode for å slenge fra seg sånne kommentarer! vi er alle forskjellige, noen får til å amme, andre ikke. bestevenninna mi har gitt mme til prinsessa si, og hun lider så langt ifra noen nød. ei skjønn lita jente som vokser seg stor og sterk, morsmelk eller ikke. det viktigste er at barnet får mat, om det er fra flaske eller pupp burde ikke ha noe betydning for andre[;)]

Jeg fikk råmelk og begynte å lekke allerede da jeg var 17-18uker på vei med nr 1. Og amminga med ham har gått som en drøm. Har ikke hatt værken brystbetennelse eller andre problemer. Hadde masse melk å gi ham helt fra første sutt rett etter fødselen. LilleGutt gikk rett opp i vekt istede for litt ned som de aller fleste nyfødte. Fullammet ham i litt over 6mnd. og fortsatte å amme til lilleGutt var 2år; da hadde jeg fortsatt masse nok med melk; selv om lilleGutt også tok litt mme innimellom, så var ikke no problem for folk som passa ham osv. da jeg fant ut at jeg var gravid igjen i desember 09 tenkte jeg at jeg skulle bruke januar+februar til avvenne lilleGutt med puppen. Men i romjula ble jeg kjempe dårlig... endte med innleggelse 1-5januar'10 pga dehydrering og ketanomin i urin. Så dermed ble det bråstopp med amminga, men lilleGutt tok det heldig vis fint og har ikke masa etter mer.

Har fortsatt ikke mista melka fra nr1... Lekker ikke, men kommer litt om jeg trykker. Så håper amming med nr2 blir like lekende lett som med nr1. For er deilig å slippe masse styr med flasker... sterelisering, blanning, varming, avkjøleling osv.

Back
Topp