amming vs. mamming

OhBaby!

Venter på en lillebror/søster <3
Novemberskattene 2014 <3
Desemberskattene 2014
med nr en klarte jeg delamme i 5 uker.. fikk aldri melkeproduksjonen opp til tross for pumping, fikk aldri ut mer enn 10 ml, og masse masse ting som ble prøvd. i tillegg viste det seg kjapt at mini hadde melkeprotein allergi,så når han var 5,5mnd stoppet jeg helt,fra 3mnd til da ammet jeg bare på natten,siden han ikke ville ha ellers.

siden den gang har jeg tatt en stor brystreduksjon, gikk fra 65H til 65D, så nå er det jo temmelig utelukket å amme,siden så mye er fjernet, og jeg er veldig innstillt på at det blir mme fra dag 1. men jeg synes det er fryktelig "skamfullt" å ikke skulle amme,til tross for at det bare var ett styr sist gang.. fordi jeg føler meg ikke som en fullgod mamma da... og synes dette er så vanskelig..

jeg måtte ta denne reduksjonen pga store problemer med skuldre og nakke, og de sa fra før at det var svært lite sansynlig at jeg kunne amme normalt, kanskje delamme, men det klarte jeg jo knapt med forrige..

Det eneste jeg har å si er at det er ikke amminga som avgjør hvor god mamma du er :) Selv var jeg flaskebarn og er flinkere på skolen enn min søster, som kun ble ammet. Så jada - amming er kjempesunt, men erstatning er ikke dårlig det heller. Som jeg alltid tenker - fornøyd mor gir fornøyd barn og vice versa ;)

Takk!!! Trodde jeg skulle bli bombardert med fy og fy her

Sent from my iPhone using BV Forum

OBS mammaing er ikke det samme som amming ;-)
verdens beste mamma er du uansett om du gir flaske, eller pupp.
hilsen ammehjelperen ;-)

Begge mine barn er flaska opp på mme og det er ikke noe galt med hverken meg eller dem for det. Kos deg masse med alt som skjer fremover :)

❤️tusen takk!!!

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp