Amming ved innføring av føde

Vivaliva

Elsker forumet
Assistert-jentene
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Augustbarna 2021
Noen sier man skal amme før måltidet, noen sier etter, andre før og etter. Hva gjorde dere?
 
Innføring av fast føde, selvsagt;)
 
Vi ammet en time før, så mat med tilbud om vann. Så ammet vi som normalt etterpå (2timer etterpå). Baby fikk ved etterspørsel:)
 
Vi ammet en time før, så mat med tilbud om vann. Så ammet vi som normalt etterpå (2timer etterpå). Baby fikk ved etterspørsel:)

Det var egentlig godt å lese:) er litt sånn det er nå, for hun er ikke så interessert hverken rett før eller etter maten. Hun har visst skjønt fort at rundt 12 og 18 kommer det noe annet spennende enn pupp;) men hun tar vel kanskje bare den melka hun vil ha da hehe:)
 
Noen sier man skal amme før måltidet, noen sier etter, andre før og etter. Hva gjorde dere?

Min var faktisk så slukhals at jeg måtte gi tilbud om fast føde først også amme etterpå, ellers var han så mett at det ikke ble noe fast fødesmaking i det hele tatt :p tror jeg ventet til en time etter amming så det ble litt midt mellom måltidene at han fikk litt fats føde, eller om det passet når vi spiste noe. Tok et par måneder før han faktisk gjorde noe annet enn å smake litt :)
 
Vekslet litt på. Eldste var ikke så interessert i fast føde, så da fikk hun det først.
 
I starten ammet vi rett før (en fordel med det er at morsmelk inneholder enzymer som hjelper til med å fordøye mat, slik at magen får litt hjelp til å bearbeide fremmed mat i starten), men etterhvert passet det best med måltider mellom ammestunder siden vi spiste samtidig :)

Poenget er vel at fast føde ikke skal fortrenge melka, siden mm/mme helst skal være viktigste maten hele første leveår ifølge helsedirektoratet. Men hvordan man best får det til varierer jo fra barn til barn :)
 
Back
Topp