Amming ved graviditet.

Julibaby2017.

Betatt av forumet
Desemberglede 2015
Jeg har en gutt på 11 måneder som jeg enda ammer ganske mye, og har egentlig en plan om å amme så lenge som mulig, også om natta. Jeg er også på vei med nestemann, og har termin i juli. Jeg har jo et håp om å kunne tandemamme de begge, en periode iallefall, og har hørt at dette skal være mulig. Men det jeg nå har begynt å tenke på er dette med å være gravid å amme.. har lest at man ikke skal stimulere brystene ved graviditet da det kan gjøre at man får rier? Ved første graviditet så sa jordmor og alle rundt at når det begynte å lekke litt så skulle jeg ikke gjøre noe med det..

Det går helt fint!

Å stimulere brystvortene vil bare sette igang fødsel dersom du er moden og klar i utgangspunktet.

Råmelk som kommer skal man ikke gjøre noe med, men om man ammer gjør det ingenting. Det blir aldri "brukt opp", det vil være råmelk til etter babyen er født også.

Her gikk jeg tom for melk etter litt, men ikke noe problem å amme under graviditeten.
Som nevnt over så må man være moden for at det skal sette igang evnt. fødsel. Jeg fikk beskjed om at det bare var å fortsette med amming, men at jeg skulle stoppe om jeg merket sammentrekninger under ammingen :)

Det skal gå fint, bare kjenn etter om du får sammentrekninger når du ammer som nevnt over. Fikk ikke noen problemer når jeg ammet og var gravid med andremann, og trappet ned ammingen på storebror gradvis så det bare var en gang om dagen når lillesøster ble født og han nærmet seg 2 år.

Så fint å høre:) han jeg har er liten for alderen, så har jo lyst å gi han min melk så lenge som mulig☺️

Ammer nå i mitt andre svangerskap. Tandemammet i 1,5 år og ammet fortsatt to barn når jeg ble gravid denne gangen. Eldste sluttet av seg selv nylig i en alder av 3,5 år.

Hørte mye rart da jeg ammet i mitt første svangerskap, men barnet kom hele 9 dager på overtid selv om første kom før tiden.

Har bare positivt å si om tandemamming så gleder meg til neste kommer :)

Ammer nå i mitt andre svangerskap. Tandemammet i 1,5 år og ammet fortsatt to barn når jeg ble gravid denne gangen. Eldste sluttet av seg selv nylig i en alder av 3,5 år.

Hørte mye rart da jeg ammet i mitt første svangerskap, men barnet kom hele 9 dager på overtid selv om første kom før tiden.

Har bare positivt å si om tandemamming så gleder meg til neste kommer :)

Kroppene våre er så fantastiske❤️ så godt å høre at det går bra gjennom graviditeten☺️ jeg håper jeg får til å tandemamme☺️ hadde garantert klart det med første, da jeg pumpa til den store gullmedalje for å fjerne spreng

Kroppene våre er så fantastiske❤️ så godt å høre at det går bra gjennom graviditeten☺️ jeg håper jeg får til å tandemamme☺️ hadde garantert klart det med første, da jeg pumpa til den store gullmedalje for å fjerne spreng

Håper du klarer det slik du ønsker. Vil tro det ikke er noe problem :) ❤️ Lykke til!

Back
Topp