amming, tilvenning av annen mat

hufselufs<3

Glad i forumet
hei hei.
Jeg fullammer enda og lillegutt er nå 5,5 mnd, jeg har nå prøvd i et par mnd å få han til å spise noe annet men dette er ikke lett.
Grøt er helt uaktuellt, han nekter å svelge å bare brekker seg. har prøvd en del forskjellig men det eneste jeg får han til å spise er pæremos og litt potet... han nekter også å ta flaske (bruker heller ikke smokk)

Noen tips til hvordan jeg kan få han til å spise litt annet?

Hadde håpet å kunne slutte med amming til jeg begynner å jobbe igjen om et par mnd... ihvertfall ha mulighet til å låne han bort litt uten å måtte tenke på klokka siden han skal ammes....

Håper noen kan gi meg noen tips???

Har desverre ikke annet tips enn å ta tiden til hjelp. Mini nekta helt å spise skikkelig før han var nærmere året.

kan du ha laga grøten for tykk? da brekker min seg iallefall... min vil ha grøt, potet og fruktmos... men middagsglass er nono foreløpig :P

Ta tiden til hjelp, som du skriver er gutten din bare 5,5 mnd og selv om du har holdt på i noen mnd så er det ikke sikkert at gutten din er klar for annet enn mm enn så lenge. Anbafales jo å fullamme til de er 6 mnd, så ernæringsmessig så er det ikke noe stress at han ikke klarer å spise grøt ennå så lenge du har nok melk!

har prøvd å lage den både tynn og tykk. som velling også... men nope nekter plent å eta det... hehe.

lan77 skrev:
Ta tiden til hjelp, som du skriver er gutten din bare 5,5 mnd og selv om du har holdt på i noen mnd så er det ikke sikkert at gutten din er klar for annet enn mm enn så lenge. Anbafales jo å fullamme til de er 6 mnd, så ernæringsmessig så er det ikke noe stress at han ikke klarer å spise grøt ennå så lenge du har nok melk!

er sant det, men virker som han er sulten mye oftere enn før.. men kan jo hende det er nok selv om jeg føler det ikke er det....
 takk for svar :-)

jea1984 skrev:
har prøvd å lage den både tynn og tykk. som velling også... men nope nekter plent å eta det... hehe.

ja, jeg vet flere som sliter.. frustrerende.

Vi begynte med sviskemos. Ga han bare det, frem til han klarte å få det ned uten at alt ble liggende rundt munnen.

Hvis gutten din liker fruktmos og poteter hadde jeg fortsatt med det en stund. Ville ikke prøvd for hardt med noe annet. Kanskje en te-skje av og til for å se om det gikk bedre. Tenker at det er viktig med positive matopplevelser fra starten av. Går seg nok til, hvis du bare gir det litt tid. Mye kan jo også skje i løpet av to måneder.

Back
Topp