Amming til natten

Catski

Forumet er livet
Hvordan er det med babyene deres, spiser de mye mer når det går mot kvelden. Filip spiser som en gal om kvelden, nesten som om at han ikke får i seg nok. Helsesøster sa at han lagret opp til natten, men det får da være grenser. Kjenner nesten jeg bekymrer meg for at han skal spise meg tom, og fortsatt være sulten. Når han har spist en stund, virker det som han blir hysterisk. Gaper over puppen, men lukker ikke munnen helt og hyler.
Noen som kjenner seg igjen her?

Hauk er også sånn, han kan mase veldig ved puppen om kvelden. Husk at det ikke alltid er sult, da! Det hjalp litt da vi begynte med smokk, for da får han stillet suttebehovet litt innimellom. Og så tar jeg oftere rape-pauser når han stresser sånn, for han svelger mer luft da. Med en pause får han opp litt luft, og så roer han seg litt og suger mer ordentlig etterpå. [;)]

Det er vanlig at de vil ha mat oftere om kvelden. Vi har litt mindre melk om kvelden, men til gjengjeld er den fetere, og metter mer. Og så er det greit å huske på at brystene produserer aller mest rett etter at babyen er ferdig med å amme, det tar ikke så lang tid å "fylle opp". Etter en halvtime er mye på plass igjen! Så du trenger ikke stresse med at han skal "drikke deg tom". Om han ikke får så mye han vil ha en kveld, men du lar ham suge, så vil det bidra til at du har mer melk til ham neste kveld. Puppene produserer etter etterspørselen!

Må også legge til at enkelte dager er verre enn andre her. Det er vel slike økedager? Men så kommer det noen rolige dager innimellom. Har tro på at det roer seg mer etterhvert, jeg. [:)][;)]

Back
Topp