Amming til ett år

fisk84

Forumet er livet
Novemberskattene 2014 <3
Junibarna 2019
Virker som vi klarer det iallfall <3 Han er for tiden totalt puppegal (10.5 mnd). Når vi dusjer sammen må jeg ha på bikini :o

Virker som vi klarer det iallfall <3 Han er for tiden totalt puppegal (10.5 mnd). Når vi dusjer sammen må jeg ha på bikini :o
Haha:D huff, så det for meg!
Seriøst?? Han kommer til å hate pupper når han blir større. Blir rumpemann:p

Haha:D huff, så det for meg!
Seriøst?? Han kommer til å hate pupper når han blir større. Blir rumpemann:p
Hahaha. Ja helt seriøst. Han blir helt desperat og blir kjempe skuffet( les: forbannet) når han ikke får. Men kan jo ikke stå og puppe i dusje liksom :D. Bare vi får hudkontakt tar han helt av, også har han lært å dra ned singletter :p haha. Haha. Ja. Kanskje han blir det :D

Haha fikk jeg meg en god latter ;)

Mi har vært matvrak siden ho var nyfødt :P endelig kan det gå tre timer mellom hver amming... Spiser litt fast føde også nå så hjelper jo det å ;)

Ammer enda 2-4 ganger etter ho har lagt seg og ser ikke for meg ho plutselig ikke vil det mer :p

Virker som vi klarer det iallfall <3 Han er for tiden totalt puppegal (10.5 mnd). Når vi dusjer sammen må jeg ha på bikini :eek:
Hahaha jeg dævver :D:D:D

Haha fikk jeg meg en god latter ;)

Mi har vært matvrak siden ho var nyfødt :p endelig kan det gå tre timer mellom hver amming... Spiser litt fast føde også nå så hjelper jo det å ;)

Ammer enda 2-4 ganger etter ho har lagt seg og ser ikke for meg ho plutselig ikke vil det mer :p
Kjenner til den gitt :p tror ikke vi kom opp i full grøt porsjon før han var sånn 7-8 mnd. Enda var han 11.3 kg på 6 mnd kontrollen :o Han ammet ofte for å si det sånn :D haha . Lege og helsesøster var helt klar på st jeg hadde tjukk fløte iallfall :p

Kjenner til den gitt :p tror ikke vi kom opp i full grøt porsjon før han var sånn 7-8 mnd. Enda var han 11.3 kg på 6 mnd kontrollen :o Han ammet ofte for å si det sånn :D haha . Lege og helsesøster var helt klar på st jeg hadde tjukk fløte iallfall :p

Jeg fikk beskjed på 6 mnd ktr jeg ikke trengte gi mer mat enn jeg gav.... Fikk da grøt på kvelden (1/2 porsjon) og grønnsaker på dagen..... Veide 8 kg....

Var klistra på puppen første tre mnd.... La på seg dobbelt så mye som di "skal" legge på seg....

Jeg fikk beskjed på 6 mnd ktr jeg ikke trengte gi mer mat enn jeg gav.... Fikk da grøt på kvelden (1/2 porsjon) og grønnsaker på dagen..... Veide 8 kg....

Var klistra på puppen første tre mnd.... La på seg dobbelt så mye som di "skal" legge på seg....
:D min fulgte ingen kurver...han var langt utenfor skjema :o har stabilisert seg nå da. Og han har hele tiden vært tidlig ute motorisk. Rullet rundt når han var 3 mnd, begynte å krype når han var 5 mnd, tok sine første skritt når han var 9. Hadde han ikke det så hadde jeg kanskje vært litt mer beskymret. Helsesøster var litt beskymre. Men legen sa det ikke var noe å tenke på heldigvis. Men fikk egentlig beskjed om å kutte ned på amming og øke på med fast føde :o

Jeg har et minimumskrav på ett år. Klarte det nesten med eldste (en uke før han fylte). Skulle gjerne ammet litt lengre. Yngste får enda og er 16 mnd snart, føler ikke det er helt nok enda :)

Jeg håper å få amme til et år denne gangen. Sist ble det bare delamming i 6 måneder...

Sist var det slutt ganske naturlig da vesla var rett over året. Håper å amme like lenge denne gangen. :)

Jeg planla å amme til lillemor var 6 måneder, husker ikke hvorfor, kanskje trodde jeg det var det man gjorde. Endte opp med å amme til hun var 19 måneder. Glad for det, Spesielt siden jeg selv er overvektig og har irritabel tarm. Ønsker ikke det for min datter :-)

Målet er fullamming 6 mnd og er bare 10 dager igjen til det målet også delammimg videre... Ikke gitt mer enn smaksprøver enda og ingen grøt så tror jeg kan amme en stund til:)

Ammer for tiden 2 barn. En på 2 år og en på 3 mnd. Hadde aldri noensinne trodd jeg skulle amme så lenge, hadde et mål om 1 år. Det har vært helt naturlig for meg å amme videre og WHO anbefaler jo amming til 2 år. Nå når eldste har passert 2 år kjenner jeg at det er noe jeg ikke ønsker å snakke høyt om lenger, men har virkelig sett mange fordeler med det å amme lenge. Han har kun vært syk en gang etter bhg oppstart i fjor høst. Har ingen plan videre ift noen av barna mine. Får ta det som det kommer, men håper minste vil ha pupp iallfall 1 år også :)

Jeg ammer min på snart to år, samtidig som jeg går gravid med nummer to. Hadde aldri trodd jeg skulle amme så lenge, men det har føltes helt naturlig å fortsette siden interessen hennes har vært så stor :)

Ej fikk kun amma mine til dei va 4 måna å då ville dei ikkje dei ha meir pupp,so håpe ej vertfall får amma so lenge no til han ikkje våkna om natta å må ha mat..

Back
Topp