Amming & tenner

Gullet

Blir kjent med forumet
Mi lille frøken har fått sin første tann... Skrekk og gru..!!!

I tillegg pupper vi ganske mye her, og ved et par tilfelller så er hun uheldig å jafser i puppen. Spesiellt når hun skal finne taket i nattetimene.

Kan vel si d er sånn passe ubehagelig :-S

Noen gode tips ???
 
Jenta mi har to.. snart fire(!) tenner. Hun klør noe voldsomt nå når de to oppe er på tur fram.
Min erfaring med tre små er at de biter helst i den "tannfrembruddstiden". Det roer seg som regel litt når tennene er kommet skikkelig frem. Og så biter de gjerne for å si i fra at nå er jeg mett, eller nå vil jeg ikke ha pupp.
Jeg er litt sår nå som hun "tygger" på puppen. Så jeg har skjold som jeg bruker når det er for ille.
Heller skjold enn sår! :(
Eldstemann min fikk tenner tidlig. Allerede når han var tre mnd. Men var sjelden noe problem. Så går som oftes bra, selv om det høres vondt ut. ;)
 
Lillebror har ikke fått enda, men erfaringer med storebror var at han kun beit når han ikke var veldig sulten, så om han beit tok jeg han bort og ventet en stund. Funket veldig bra her!
 
Mi har ikkje fått tenner endå... Men biter me gummane og det er vondt nok det! :( etterkvart har eg funne ut at det er for å signalisere at ho enten er mett eller at puppen er tom! ;)
 
ikke noe godt å blitt i puppen, har selv vræla så høyt at baby har blitt redd og begynt å gråte :p for å få dem til å løsne grepet, ta din finger inn i munnen dems, så da skjønner de fort at biter dem blir det ikke mat :p hvis ikke baby er mett allerede da ;) skjold var et godt tips, har ikke brukt det selv, har aldri tenkt over å bruke det :)
 
Mini her har allerede fått seks(!!) tenner. Grøss og gru. Akkurat nå sitter jeg med et sår i puppen som både væsker og tidvis småblør litt. Ufattelig vondt å amme fra det brystet nå. Pga dette har det begynt å bli temmelig vondt og utfordrende å amme, så er litt usikker på hvor lenge jeg orker å fortsette med det.
Tenner er ikke alltid like gøy, nei.
 
Mini her har allerede fått seks(!!) tenner. Grøss og gru. Akkurat nå sitter jeg med et sår i puppen som både væsker og tidvis småblør litt. Ufattelig vondt å amme fra det brystet nå. Pga dette har det begynt å bli temmelig vondt og utfordrende å amme, så er litt usikker på hvor lenge jeg orker å fortsette med det.
Tenner er ikke alltid like gøy, nei.
Oi! Det var mange tenner! :)
Vondt å være så sår.
Har du prøvd å bruke skjold?
 
Oi! Det var mange tenner! :)
Vondt å være så sår.
Har du prøvd å bruke skjold?
Jeg kjøpte det tidligere i uken, og har såvidt prøvd det, men tror jeg vil ha mer nytte av det når det ikke er så sårt lenger. Når det er blitt mindre sårt kan jeg bruke det for å forebygge for flere sår.
 
Jeg kjøpte det tidligere i uken, og har såvidt prøvd det, men tror jeg vil ha mer nytte av det når det ikke er så sårt lenger. Når det er blitt mindre sårt kan jeg bruke det for å forebygge for flere sår.
Du får smøre med purelan og luft tørke litt. Grusomt vondt å bli sår. :(
 
min eldste fikk alle tenna veldig fort fra de 2 første da han var 5mndr, men amma han til han var 16mndr, gikk veldig bra :) etter litt biting i starten bare og innimellom når det bare var tull og han egentlig ikke var sulten..
 
Back
Topp