Amming, søvn og ny baby

Bkno6594062

Første møte med forumet
Hei min datter nærmer seg 2 år og til nå har hun sovet med oss og sovnet ved puppen. Hun spiser mat, men jeg ammer henne fremdeles når hun ønsker det.
Hun går i barnehage og der pleier hun å sove selv på madrass.
Har prøvd før da hun var yngre å amme henne så legge henne i egen seng, det funket en stund, men da hun våknet på natta havna hun i senga vår igjen.

Jeg er nå gravid med termin i ca. Oktober og jeg vil gjerne avvenne henne med ammingen. Jeg har ømme bryster pga. graviditeten så det gjør veldig vondt å amme. Ikke bare det men jeg vil at jenta mi skal være ferdig med å bli ammet før hun er to år og at hun kan sove i sin egen seng uten pupp. Jeg ønsker dette før den nye babyen kommer, fordi da trenger babyen puppen. Noen tips til hva jeg kan gjøre?

Jeg vil også forberede henne på at det skal komme en bror eller søster snart, er det noe jeg kan gjøre som gjør det lettere for henne? Ønsker ikke at hun skal bli altfor sjalu, eller tro at hun har blitt erstattet av en ny baby.
 
Hei min datter nærmer seg 2 år og til nå har hun sovet med oss og sovnet ved puppen. Hun spiser mat, men jeg ammer henne fremdeles når hun ønsker det.
Hun går i barnehage og der pleier hun å sove selv på madrass.
Har prøvd før da hun var yngre å amme henne så legge henne i egen seng, det funket en stund, men da hun våknet på natta havna hun i senga vår igjen.

Jeg er nå gravid med termin i ca. Oktober og jeg vil gjerne avvenne henne med ammingen. Jeg har ømme bryster pga. graviditeten så det gjør veldig vondt å amme. Ikke bare det men jeg vil at jenta mi skal være ferdig med å bli ammet før hun er to år og at hun kan sove i sin egen seng uten pupp. Jeg ønsker dette før den nye babyen kommer, fordi da trenger babyen puppen. Noen tips til hva jeg kan gjøre?

Jeg vil også forberede henne på at det skal komme en bror eller søster snart, er det noe jeg kan gjøre som gjør det lettere for henne? Ønsker ikke at hun skal bli altfor sjalu, eller tro at hun har blitt erstattet av en ny baby.
Hei! Du har gjort en flott innsats ved å amme datteren din til hun er snart to år. Tenker at du kan si til henne at nå har ikke mamma melk i puppen mer fordi mamma har baby i magen. Du kan også si at det ikke er bra for datteren di å drikke melk om natta pga at hun da kan få skade på tennene. Ved å legge deg på et annet rom noen netter og la din mann ta henne når hun våkner, kan dere avvenne henne med nattamming og pupp. Ved å gi trøst og god omsorg og la henne ligge i egen seng, kan avvenningen være unnagjort på noen få netter. Der e har alle alt å vinne på dette. Det er ofte lurt å kutte ut ammingen på dagtid også når datteren din er så stor som hun er. Du får heller håndmelke for å ta toppene med melk. Tilby vanlig melk og/ eller vann som drikke på dagtid. De fleste mødre opplever at avvenningen går ganske problemfritt og at barnet ikke bryr seg om puppen etter relativ kort tid. Lykke til med avvenning og svangerskapet: Hilsen Elin
 
Back
Topp