Amming reduserer brystkreft

Her har jeg redusert risikoen for at jeg får brystkreft med 15% med de to barna jeg har.

Redusert med 2,5%! Hadde vært mer om jeg fikk bestemme. Satser på neste vil die lengre.

2,5%. Ammer fortsatt, men blir mindre og mindre da frøkna kun har ro til det tidlig på morgenen.

Redusert med 10% med de to jeg har :) Ferdig å amme for denne gang, men håper jo på flere barn og minst like lang amming med dem også, så da blir det raskt mer % :)

Da har vel jeg redusert med.... Tja... 12.5% jeg da.

Godt fornøyd med det, men skulle gjerne ammet eldste enda lenger.

Blir vel snart 7,5%? Delammet første i 6 måneder og andremann ammes fortsatt 11 måneder gammel. Skulle ønske jeg kunnet amme første lenger..

10 % til nå. Poden er to år og ammer enda. Lillebror/lillesøster kommer i august. Så satser på en del år til :)

Kan det stemme at jeg da har redusert risiko på 13,8%?
En fødsel + 19 måneder med amming. Riktignok delamming siden hun var 4 måneder, men fra 4 måneder var det kun smaksprøver. Og morsmelk sto for hovednæringen fram til etter 6 måneder. Husker ikke riktig hvordan vi gjorde det. Men det gikk i grøt/middagsmat og mm. Etter året ble ammingen redusert til 2-3 ganger daglig.

Over 10 % da hvertfall :) Førstemann ble ammet i 15 mnd, frøkna på snart 1 år ammes enda!

Kan det stemme at jeg da har redusert risiko på 13,8%?
En fødsel + 19 måneder med amming. Riktignok delamming siden hun var 4 måneder, men fra 4 måneder var det kun smaksprøver. Og morsmelk sto for hovednæringen fram til etter 6 måneder. Husker ikke riktig hvordan vi gjorde det. Men det gikk i grøt/middagsmat og mm. Etter året ble ammingen redusert til 2-3 ganger daglig.
18 mnd blir 7,5% ;)

18 mnd blir 7,5% ;)
Ah, da tar du ikke med den reduserte % for fødsel da? Den var vel på 7. Men da blir jo de andre svarene her høyere også. Får se om jeg får økt min % om det blir en neste gang da :-D

Ah, da tar du ikke med den reduserte % for fødsel da? Den var vel på 7. Men da blir jo de andre svarene her høyere også. Får se om jeg får økt min % om det blir en neste gang da :-D
Nei var bare ammingen jeg tenkte på:)

Men med fødsel blir det 29 på meg. Snart 31,5. Fornøyd med det:)

Back
Topp