Amming/pumping på jobb i praksis....

Tinker-Bell

Forelsket i forumet
Augustmødrene 2014
Er fremdeles en stund til (termin i August), men jeg tenker å ta ut gradert permisjon og jobbe et par dager i uken etter de 6 første obligatoriske ukene. Jeg vet jeg har rett på 1 time ammefri pr arb.dag, men lurer på hvordan det blir lettest å utføre i praksis? Er jo litt travelt for pappaen å måtte komme til meg på jobb hver dag? Det blir vanskelig for meg å dra fra jobben :/ Så jeg leker med tanken på å pumpe, men hva gjør man da med oppbevaring og sterilisering av pumpeutstyr? Det må vel steriliseres etter hver pumpeøkt?...

Noen som har erfaringer og dele??

Har du tilgang på fryser/kjøleskap? Du kan pumpe direkte ned i frysebag/boks som du kan sette i kjøleskap/fryser. Kjempegreit. Så vasker du bare utstyret etter bruk. Det burde jo finnes et sted du kan gjøre det? Et lite kjøkken e.l.?

Var veldig nøye med koking av pumpeutstyr etter hver gang de første ukene, men fra han var et par måneder kokte vi bare en gang om dagen (fullpumpet). Skylte godt etter hver bruk bare.
Når det gjelder ammefri så kan man vel ta det i starten eller slutten av dagen også så det kanskje bare blir et måltid som må gis på flaske i løpet av arbeidsdagen.

Sent from my GT-I8730 using BV Forum mobile app

Back
Topp