Luxx
Glad i forumet
Etter en lang og tung uke hvor jeg har fått pes for å ha valgt pumping fremfor amming (her går det i MME og morsmelk) må jeg nok en gang innse at jeg må vurdere å fokusere på et bryst. Sitter gjerne i 15-30 minutter og prøver iherdig å pumpe vestre bryst men grunnet en skade på brystvorten er det nærmest umulig og som regel krever det veldig med innsats bare for å få 8 ml(Ved amming greier vår datter å suge selv med skade, men krever da litt innsats) . Jeg vil gjerne fokusere på det høyre som er friskt og da øke produksjonen men får veldig dårlig samvittighet og føler jeg gir opp bare fordi det er lettere for meg. Nå har det seg slik at jeg har fått fødelsdepresjon og både pumping og amming sliter ekstremt på meg, men greier ikke la vær og føle at jeg gir opp, at jeg ikke vil det beste for vår datter bare fordi det er lettere for meg, for ikke å snakke om tidsbesparende og følelsesmessig lettere. Sitter konstant og planlegger og frykter at det ikke er nok tid til å pumpe, spesielt da ting kommer i veien som besøk, husarbeid, handling eller daglige ting som ikke kan unngås. Frykter også at siden jeg ikke får pumpet nok vil jeg miste melken på begge, men selv om jeg ikke ammer så er det sårt å gi opp på det ene brystet med viten om at skulle jeg velge å amme vil vår datter ta det brystet og få melk med litt prøvelse.
Noen som kan dele deres egne erfaringer slik at jeg kanskje kan lettere ta en avgjørelse?
Noen som kan dele deres egne erfaringer slik at jeg kanskje kan lettere ta en avgjørelse?
Last edited: