Amming, pumping og produksjon.

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Neste uke begynner jeg å studere igjen. Skal begynne på en mastergrad, og vil ikke utsette det 1 år. Jeg har forelesninger mandag og tirsdag, så resten skal jeg være hjemme med lillemann. Tror og håper at det går veldig bra.

MEN jeg fullammer, og er heldig med masse melk. Planen er at mamma (som skal være dagmamma) skal gi flaske med MM mens jeg er borte. Noen dager har jeg fulle dager fra 0830-16 mens andre dager er jeg ferdig 11. Jeg er veldig spent på hvordan det vil gå med produksjonen da.

Nå sover lillemann rundt 9-11 timer pr natt, og kommer til å gi han fra ene brystet før jeg går, samt pumpe fra det andre og sette i kjøleskap. Kommer også til å pumpe en porsjon hver dag slik at jeg har nok på frys.

Men siden han ikke spiser om natten går det jo 9-11 timer uten amming der, og etter det måltidet han får før jeg går, kommer det til å gå nye 8 timer på dagen. Tenker jo at det må gå ut over produksjonen også, men kanskje det går siden jeg kommer til å amme som vanlig resten av uka???

Noen erfaringer??

Hva med ta med pumpe og pumpe på skolen, da holder du produksjonen oppe:)

Ja blir jo evt det da. Sette meg i en dobås, pumpe og kaste det ut.. Må man så må man ;)

Hvorfor kaste det du pumper på skolen?
Hmm. Kan jeg ta det med hjem og putte det i frysen da? Er på skolen fra 8-16 på mandager, så tenker evt å pumpe i 12 tiden. Kan jeg fylle i aventbeger og ha i skolesekken til jeg kommer hjem? :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Evnt ta med kjølebag å ha det i. Melk tåler å stå ute, men holbarheten blir kortere. Du kan lese om det på ammehjelpen mener jeg

Du kan jo ta med deg den pumpede melken hjem og så kan han få den neste dag. Jeg har jobbet litt nå, og jeg har gjort det på den måten. Siden du er hjemme resten av uken kommer det sikkert til å gå bra med tanke på melkeproduksjonen så lenge du pumper deg de dagene du er på skolen. Lykke til!

Forresten så har jeg håndpumpet når jeg har vært på jobb. Det gikk fort å få teken på det, og så er det fint å slippe å ha med seg den der pumpa overalt:)

Forresten så har jeg håndpumpet når jeg har vært på jobb. Det gikk fort å få teken på det, og så er det fint å slippe å ha med seg den der pumpa overalt:)

JA! Forrige gang håndpumpet jeg bare. Fikk aldri teken på pumpa, men denne gangen har pumpa gått veldig bra. Men håndpumping går jo også ja ;)

Da har jeg visst fått ny timeplan, og skal kun på skolen fra 0830-1050 to dager i uka. Da blir det jo null problem. Da ammer jeg bare om morgenen, og når jeg kommer hjem igjen :D Fantastisk!

Da har jeg visst fått ny timeplan, og skal kun på skolen fra 0830-1050 to dager i uka. Da blir det jo null problem. Da ammer jeg bare om morgenen, og når jeg kommer hjem igjen :D Fantastisk!
Godt det ordner seg :) lykke til på skolen:)

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app

Og så fint at det ordnet seg! Har lyst til å begynne på master selv, men jeg kom ikke til å tenke på å søke før det var for seint! Men men!

-- tasting fra mobil --

Og så fint at det ordnet seg! Har lyst til å begynne på master selv, men jeg kom ikke til å tenke på å søke før det var for seint! Men men!

Den var lei. Neste år da? Har jo tenkt en del på om jeg skulle ta perm eller ei, men jeg fortsetter bare. Fullførte bachelor rett før lillemann ble født, og med tanke på at timeplanen er så ok, så håper jeg det vil gå bra. Kommer til å bruke ALL dagtid jeg ikke er på skolen med lillemann, så får jeg være flink å lese på kveldene :) Tvitvi for meg :p
-- tasting fra mobil --

Fikk snakket med studiekomsulent for et par dager siden, og hun sa at hvis det var plass på emner i januar 2014 så kan jeg søke om plass på de! Og hvis jeg har gode nok karakterer så kan jeg vurderes! :) så vi får se hva som skjer :D

-- tasting fra mobil --

Back
Topp