Amming på natten

kvbaby

Betatt av forumet
Sensommerbarna 2016
Hvor mange ganger ammer dere om natten? Jeg føler jeg er oppe hele tiden og ammer. Er ca. 1,5 time mellom.

Nå nettopp sov vesla i 3.5 timer før det var ny runde, men det går som regel 1-3 timer.. Selv om jeg sover i mellomtiden, føles det ikke sånn ut :p

Det er 6 dager siden jeg fødte og melka har ikke tatt seg helt opp. Det er mulig den ikke gjør det heller. På sykehuset var jeg bare stresset og utslitt og de estimerte det til at jeg hadde 2-5ml ut fra veiing og pumping. På søndag dagen etter hjemkomst begynte jeg å pumpe for å sjekke. Da hadde jeg 10ml begge gangene og i går hadde jeg 35ml ene ganga og 25ml andre ganga. Derfor har jeg både ammet og brukt mme, og det er ganske mye jobb når det skal gjøre hvert måltid. Mat med rundt 2,5 timers mellomrom nå. Hører når det er mattid kan du si...

På natta sover frøkna i ca 6 timer mellom måltidene. På dagen så kan det være alt fra 1-4 timer. Vi lar henne bestemme selv når hun har lyst på, med mindre vi skal noe og ønsker å gjøre hun klar til å dra :)

Vi legger oss i 23 tiden. Mini sover til 4-5 tiden. Ammer. Sover til 6-7 tiden. Ammer. Sover et par timer til og ammer. Da pleier jeg å stå opp, cirka kl 9 (nå). Mini sover et par timer til, og jeg får derfor tid til å gjøre litt her hjemme.

Vi legger oss i 23 tiden. Mini sover til 4-5 tiden. Ammer. Sover til 6-7 tiden. Ammer. Sover et par timer til og ammer. Da pleier jeg å stå opp, cirka kl 9 (nå). Mini sover et par timer til, og jeg får derfor tid til å gjøre litt her hjemme.

Helt likt her!

Her føler jeg meg heldig om jeg får sove 1 time mellom. Og det skjer sjeldent. Nå er vi så sliten at jeg ringte kiropraktoren idag. Så får vi se om det er noe som plager han. Han kaver hele natten, og griner når jeg legger han på ryggen eller siden.

Føler jeg ammer i ett hele natten, lille er mye mer våken og vil bare henge på puppen. Bruker timevis på å få henne til å sove, så blir ekstremt lite søvn på meg på nettene :(

Helt likt her også :-)

Føler jeg ammer i ett hele natten, lille er mye mer våken og vil bare henge på puppen. Bruker timevis på å få henne til å sove, så blir ekstremt lite søvn på meg på nettene :(
Samme her. De siste nettene har vært ille. Det blir heller ikke noe særlig søvn på dagtid. Han har ingen lengre søvnperioder. Kjenner jeg stuper snart :(

Min første var ekstremt urolig om natten, jeg ammet i ett kjør, sov lite og ble helt kokko. Heldigvis har denne babyen en litt mer håndterbar rytme; mat ca 23, ca 03 og så rundt 06-07. Jeg syns jo DET er slitsomt nå, men det er jo likevel mye lettere enn sist.

Det er mulig litt av forskjellen kommer av endring av metode. Med første så ammet jeg og prøvde å få henne til å sove i kurv på rommet vært, men endte med å for det meste samsove i vår seng. Og styra fælt med opp-og-ned av babykurven. Og samsoving ble trangt de gangene det endte med det - og jeg lå dermed skikkelig vondt. Denne gangen har jeg og mini rett og slett lagt oss på gjesterommet der vi har vår egen dobbeltseng. Dermed blir det god plass til samsoving når det er nødvendig, og jeg kan styre litt med egen seng når jeg vil det, uten å bli stressa av at jeg vekker mannen.

Samme her. De siste nettene har vært ille. Det blir heller ikke noe særlig søvn på dagtid. Han har ingen lengre søvnperioder. Kjenner jeg stuper snart :(
Er veldig slitsomt :/
Ikke mye søvn på dagtid her heller, lille vil bare ligge på fanget mitt, vanskelig å sove da :/
Blir maks 4-5 timer søvn på meg per døgn.. Og sånn har det vert nesten siden fødselen, lille er 4 uker nå... Sliten og konstant hodepine :(
Men jeg er veldig lykkelig, og ville aldri vert foruten min lille jente, selv om hun sliter meg ut ❤️

Er veldig slitsomt :/
Ikke mye søvn på dagtid her heller, lille vil bare ligge på fanget mitt, vanskelig å sove da :/
Blir maks 4-5 timer søvn på meg per døgn.. Og sånn har det vert nesten siden fødselen, lille er 4 uker nå... Sliten og konstant hodepine :(
Men jeg er veldig lykkelig, og ville aldri vert foruten min lille jente, selv om hun sliter meg ut ❤️
Kjenner meg så utrolig igjen. Det er visst lys i enden av tunnelen sies det☺️

Vi er oppe alt fra hver 3-4 time om natten. Lar hun selv bestemme når hun er sulten Hun har den rytmen om dagtid også. :)

Legger oss 22-23 og står opp senest 07.00...
Ammer rett, før vi legger oss, ammer 2-3 ganger i løpet av natten. Og før vi står opp. Jeg merker at det er lite sammenhengende søvn, og sitter og halvsover med Minste i armene når snart 2 åringen skal sove dupp. Er jeg heldig får jeg sove litt da. Men som regel har jeg blitt overtrøtt siden jeg blir skikkelig trøtt kl.09.30-10.00 og hun legges 10.30-11.30
Det er først da hun er trøtt ...

bader lillegull halv 9 ,ammer til 9 da er han sovnet. da sover han til 12 halv ett. så ammer jeg han sovner med en gang etterpå. og slik er det 3 til 4 ganger om natten. sover til 08 om morningen.

Back
Topp