Amming og vektoppgang

Bkno5877452

Andre møte med forumet
Heihei. Mi lille tulle er to uker og jeg syns hun går lite opp i vekt! Hun var 3560g når hun ble født men hun hadde gulsot og gikk ned mye og var 3200 på dag 2 og 3212 på dag 3, veide hun idag og hun var 3410 allså 200 g på 1 1/2 uke, er ikke det lite?? Jeg fullammer og har nokk av melk, det lekker og aldri tomt når hun sier seg mett! Hun spiser hver 3 time hele døgnet! Hva kan det være som gjør hun går lite opp?
 
Jeg husker ikke det der helt jeg.. Men vi hadde i alle fall litt problem med at forrige ikke la på seg nok. Hadde litt for godt sovehjerte den ungen. Vis du er usikker ville jeg bare tatt en tur på helsestasjonen - så får du kanskje senka skuldrene litt etterpå? :)
 
Hadde hs på besøk i dag, hun sa at ok vektoppgang ("vanlig") var ca 200 gram i uken nå. Snuppa her er 1 uke i dag. Vår har gått opp 115gram på 3 dager og dt var kjempebra iflg. hs. Syns ikke dere er så langt fra "normalen" som hun kalte dt jeg da ?!
 
Heihei. Mi lille tulle er to uker og jeg syns hun går lite opp i vekt! Hun var 3560g når hun ble født men hun hadde gulsot og gikk ned mye og var 3200 på dag 2 og 3212 på dag 3, veide hun idag og hun var 3410 allså 200 g på 1 1/2 uke, er ikke det lite?? Jeg fullammer og har nokk av melk, det lekker og aldri tomt når hun sier seg mett! Hun spiser hver 3 time hele døgnet! Hva kan det være som gjør hun går lite opp?
Sier ikke de ca 100 gr pr uke i vektoppgang i begynnelsen da? da har hun jevn økning hvis d stemmer! viktigste er at hun går opp.
 
Synes ikke det så unormalt ut jeg. Så lenge hun er fornøyd og vekten sakte men sikkert går opp, tror jeg ikke det er noe å bekymre seg for. :) Men som nevnt tidligere kan du jo ta en tur på helsestasjonen :)
 
200 g + - hver uke, så syns ikke det høres ut som at hun går opp for lite jeg.
 
Sniker fra august..Når jeg hadde helsesøster på besøk to uker etter fødselen så sa hun at de hadde som mål at de skulle ta igjen fødselsvekten etter 2 uker.. men ser ut som en fin vektoppgang synes jeg.. Men er du usikker så tar du turen innom helsestasjoenen eller ta en telefon til de..De er der for å hjelpe:)
 
200 gram i uken er gjennomsnittet, så det høres ikke så galt ut. Ville ventet og sett det litt an ;)

Eventuelt så kan du prøve å få gitt henne litt mer bunnmelk enn toppmelk, for den er fetere.
 
Back
Topp