amming og vektnedgang

lykkelita*

Forumet er livet
Hvordan fungerer dette egentlig... Jeg har tenkt at jo mer en ammer, jo mer går en ned. Derfor har jeg trappet kraftig ned på amminga etter at Thorbjørn ble fem måneder, nå er han seks. Men alikevel går jeg fortsatt ned i vekt! Jeg tør snart ikke amme lenger, knoklene og beina mine stikker jo ut til alle kanter! Er så ekkelt at alle går å snakker og spørom jeg spiser og vha jeg veier, er så lei av å drive å forsvare meg hele tida! det kommer jo utav amminga!!!! Dere som har opplevd dette før, er det kun det å slutte å amme helt som stopper nedgangen?

kan jeg dessverre ikke svare på - jeg ammet i 15 måneder og gikk ikke ned noe [:@]

ORIGINAL: lenemor

kan jeg dessverre ikke svare på - jeg ammet i 15 måneder og gikk ikke ned noe [:@]

huff, det er vel like plagsomt...[&:]

Kan desverre ikke hjelpe, for amma til snuppa var 2 år, og det hadde null efekt på vekt tap her i gården.
Men var jo ikke det du spurte om da, men da kommer ihvertfall tråden din opp så kanskje noen som vet kan svare.[:)]

ORIGINAL: AuroraogMamman

når jeg slutta å amme så stoppa min vekt nedgåing iallefall.... men kanskje det kan være andre ting som feiler deg?

har tatt utallige prøver, men alt ser helt fint ut[:'(] har jo lyst til å amme så lenge som mulig, men snart tror jeg ikke at jeg klarer mer... [:o]

Går ikke noe ned i vekt mens jeg ammer nei, [:'(] men har hørt om flere som ikke gjør det, og når de slutter å amme så går vekta ned. Og omvendt og de som raser ned i vekt når de ammer, stopper opp når de slutter.

Men, alle er jo forskjellige. [;)]

Jeg gikk vel hverken opp eller ned i vekt da jeg ammet i over ett år - men vekta pekte jaggu meg oppover da jeg sluttet[:o] Så kanskje det kan hjelpe deg i alle fall[:)] 

Man skal ikke amme for enhver pris og fordi andre sier at du "må" - og en sliten mamma er ikke en god mamma heller. Gjør det som er best for deg og babyen din! Klem

sist gikk jeg ned og ned og ned til han var ca 8 mnd.. da ble d mindre trening også var d jul så jeg gikk faktisk opp fra da..[&:][8D]
amma t han va 13 mnd (fullamming t 6 mnd)

denne gangen har jeg nesten ikke gått ned.. men er min egen feil[:(]

min vekt stabiliserte seg da snuppa begynte å spise flere måltider med fast føde. Trappa jo ned en del på ammingen da, og ammet 2-3 ganger daglig, da vekten sluttet å gå nedover.

her er det motsatt,går ikke ned ett gramm mens jeg ammer,men har begynt å gå ned no,når jeg har slutta.
Så kan ikke hjelpe deg med annet enn å dytte.[:)]

Back
Topp