Amming og vekt

Hoppsideisjohei

Forelsket i forumet
Hører jo at de fleste går ned i vekt når man ammer. Men har også hørt de som har gått opp!!? 
Noen som har noen erfaringer med det ene eller det andre?

Ammer og håper jeg går NED. Har ikke veid meg etter fødselen 17. april enda... får jo ikke på meg de vanlige buksene så gidder ikke skuffe meg selv ved å gå på vekta. La på meg ca 25kg under graviditeten... blææææ 

Hittil har vekta mi bare gått ned. Men det er mye også fordi vi har hatt daglige trilleturer. Også hjelper det på med små måltider ofte. :-)

de som går opp spiser vel mer enn de forbrenner ved å amme vel, vet mange som får en enorm appetitt av å amme.
Her er det ned som gjelder med gåturer, amming og sunt og nøye kosthold

Jeg er en av disse "heldige" som får en kjempe apetitt når jeg ammer... emoticon
Jeg spiser masse, og ikke nødvendigvis så sunt.
Så det blir spennende ved veging på mandag, om jeg går opp eller ned.

Ved begge de forrige svangerskapene, la jeg på meg nesten like mye når jeg ammet, som når jeg var gravid.

Jeg aner ikke hva jeg gikk opp. Min JM veide meg aldri, og vi har ikke kjøpt ny vekt siden den vi hadde gikk istykker for noen år siden. 

Men jeg merker at jeg har skrumpa inn etter at jeg begynte å stå i med ammingen. 

Jeg ammer, og har gått ned 12 kg siden fødsel. Har mindre appetitt nå enn da jeg var gravid, så satser på at vektnedgangen fortsetter... Har fortsatt 6 kg igjen! Hørt at man bruker 400 kcal ekstra når man ammer, så hvis man ikke tar det igjen ved å spise mer så vil man jo gå ned... :)

Back
Topp