Amming og vaksine

lilleknøttet

Forelsket i forumet
Har hørt at de små blir beskyttet via morsmelk for dette svineriet om mamman blir vaksinert. Nå som det er så mye om det i media kjenner jeg at jeg vil ha den vaksinen litt fort, selv om det kun er en uke siden jeg ikke ville stikkes i det hele tatt[8|]. Men; er spedbarna i risikogruppe? Vi må vel pent vente på vår tur?....?

Vi som har barn under 6 mnd blir i hvert fall prioritert før resten av befolkningen

ORIGINAL: Vero_

Nei, antistoffene går nok ikke over i morsmelka slik at de ikke trenger å vaksineres.

Er du sikker? Legen min mente nemlig at noe av vaksinen går over i melka, men han kan jo ha tatt feil.

...og da venter jeg og spent på svar [;)] Skriver du det i denne tråden?
ORIGINAL: Black Diamond

Spørte ammehjelpen på chatten om dette og fikk til svar;

Det er forvirrende tider mtp infoen omkring pandemien. Jeg må forhøre meg litt videre for å gi deg et ordentlig svar. Men om jeg får e-post adressen din, kan jeg sende deg en mail når jeg har funnet det ut?

venter spent på svar[:)]

ORIGINAL: mitt lille frø

Vaksinen kan ha en viss beskyttelse igjennom mm.. Og familier med barn under 6 mnd vil komme til å komme i proritering 2. Så alså etter nr 1 som de har og skal begynne og vaksinere nå..

Akkurat det jeg skulle til å skrive. Dette er informasjon dere finner på folkehelsa sine sider. Prioritering 2 vil si etter risikogrupper.

Familie til spedbarn (under 6 mnd) og til gravide i første trimester (altså grupper som ikke kan vaksineres), prioriteres før resten av befolkningen. På lik linje med svinebønder, faktisk[;)]

Lenke til folkehelseinstituttet - ang anbefalt rekkefølge for vaksinering

Se under "Resten av befolkningen"

Må ærlig si det er skikkelig rart jeg...her har jeg ei på 3 år i risikogruppen og et barn under 6 mnd...og vi har enda ikke fått noe tilbud om den hersens vaksina[8|] Enda jeg har kontaktet legekontoret og fikk beskjed om at vi ville få tilbud når vaksina kom. Den har jo vært her en stund da, for flere jeg kjenner har tatt den...

Leste nettopp at selv om en er i risikogruppen, må en selv ta kontakt for å få satt vaksinen. En blir ikke innkalt av noen. En må lese på kommunens nettsider, og møte opp der en ser at en kan få vaksinen.

ORIGINAL: Stupedama

Leste nettopp at selv om en er i risikogruppen, må en selv ta kontakt for å få satt vaksinen. En blir ikke innkalt av noen. En må lese på kommunens nettsider, og møte opp der en ser at en kan få vaksinen.

Jeg har jo vært i kontakt med legen og fått beskjed om at de ville kontakte oss når vaksinen var her..[8|] Pratet også med HS om det, og hun sa også at de i risikogruppen ville bli kontaktet..[&:]

ORIGINAL: Kranglefanten

Må ærlig si det er skikkelig rart jeg...her har jeg ei på 3 år i risikogruppen og et barn under 6 mnd...og vi har enda ikke fått noe tilbud om den hersens vaksina[8|] Enda jeg har kontaktet legekontoret og fikk beskjed om at vi ville få tilbud når vaksina kom. Den har jo vært her en stund da, for flere jeg kjenner har tatt den...

Står her at vaksinene ikke forventes å komme til Sandefjord før Onsdag da [8|] http://www.sandefjord.kommune.no/Nyheter/Vaksinering-mot-svineinfluensa/

ORIGINAL: Stupedama

Jeg har jo vært i kontakt med legen og fått beskjed om at de ville kontakte oss når vaksinen var her..[8|] Pratet også med HS om det, og hun sa også at de i risikogruppen ville bli kontaktet..[&:]

Jeg ville mast! Men de har kanskje ikke fått nok vaksiner/venter på flere?

ORIGINAL: No.1

Står her at vaksinene ikke forventes å komme til Sandefjord før Onsdag da [8|] http://www.sandefjord.kommune.no/Nyheter/Vaksinering-mot-svineinfluensa/

Merkelig...HS hadde jo allerede begynt å sette vaksiner sa ho jo...[&:]

ORIGINAL: No.1

Merkelig...HS hadde jo allerede begynt å sette vaksiner sa ho jo...[&:]

De er nok i gang, men ring fastlegen og mas/krev å få vaksinen snarest! Det står: "Det er forventet at de første dosene med vaksine mot svineinfluensa kommer til Sandefjord innen onsdag 28.oktober."

Back
Topp