amming og str på brystene

Windy

Forumet er livet
En jeg kjenner ligger på sykehuset med rier og litt åpning i uke 27/28.  Hun har fåttt hjelp og riene har roet seg ned.

Hun har snakket med jordmødrene og hvordan det blir med amming.  Hun har veldig store bryster, og skulle egentlig hatt brystreduskjon men ble gravid.
Og i dag hadde en jordmor sagt at for hennes egen skyld, så burde hun ikke amme.

regnet med at der  er pga str på puppene..de vil jo bli enda større av melken..

Noen andre som har vært borti dette?  Hun lurte veldig på om hun skulle høre på de. 

da tror jeg at jeg ville bedt om en forklaring på hvorfor jeg i så fall ikke burde gjøre det, før jeg evt tok en avgjørelse:)

Er absolutt ikke alle som får så mye større pupper av å amme, så jeg ville prøvd [:)]

Jeg har store pupper og fødte en liten gutt på 2,1 kg.
Var et herk med ammingen i starten når han var så liten. Puppen min var nesten større en hodet hans [8|]
Men det gikk seg til og ammet helt fint etterhvert. Var bare et ork i starten når han var så liten.
Hun må kanskje regne med å pumpe mer enn hun ammer i starten, men det var verdt det for min del.

Jeg har str 75G, og ingen sa noe om dette til meg. Ikke ble puppene mine større heller da jeg amma, kun de første dagene til melkemengden hadde tilpassa seg bebisens behov.

ORIGINAL: eLLe*meLLe

Jeg har store pupper og fødte en liten gutt på 2,1 kg.
Var et herk med ammingen i starten når han var så liten. Puppen min var nesten større en hodet hans [8|]
Men det gikk seg til og ammet helt fint etterhvert. Var bare et ork i starten når han var så liten.
Hun må kanskje regne med å pumpe mer enn hun ammer i starten, men det var verdt det for min del.

Hehe, min gutt var 3375 g, men puppen min var større enn hodet hans fordi[8D]
Ville bare kjørt på og ammet jeg, den reduksjonen kan hun jo ta senere unasett. Bør vel investere i noen gode ammeBHer da.
Mine pupper gikk opp 2-3 cuper da jeg ammet.

Hun sier at hun ikke finner ammebh'er i så stor str..  hun har store!

Hun må jo pumpe de første mnd nå, før babyen blir sterk nok til å klare å suge..  

Hun burde jo kanskje tatt en tlf til ammhjelpen..  det skal jeg foreslå for henne.

hvor store er de? JEg har E pupper, og jeg ammet lett som en plett. men jeg kunne ikke bruke teknikken de prøvde å lære meg på sykehuset, da hadde jeg kvelt stakkaren;) Hehe, jeg måtte faktisk holde puppen borte fra nesa hans til han ble stor nok til at det gikk greit:)

ORIGINAL: Windy

Hun må jo pumpe de første mnd nå, før babyen blir sterk nok til å klare å suge..  

Hun burde jo kanskje tatt en tlf til ammhjelpen..  det skal jeg foreslå for henne.

Jeg var 80J da jeg fødte, og ble enda større da melka kom. Ble aldri anbefalt å ikke amme (nå ammet jeg ikke, men det var av andre årsaker).

Hvis hun ikke får tak i amme-bh så må hun jo ha VELDIG store pupper.

ORIGINAL: Windy

Det hørtes lurt ut.
AmmeBH er jo ikke nødvendig da, går an å bruke de vanlige og bare løfte dem opp eller ned[:)]

Change fører amme-bher opp i J. Så hvis hun ikke er større enn det, så er det ikke umulig å få tak i. Kan så vidt jeg vet, kjøpes på nett. Change.com

ORIGINAL: Babelle

Er absolutt ikke alle som får så mye større pupper av å amme, så jeg ville prøvd [:)]

Sant [:)]
Mine har bare vokst i svangerskapene, ikke etter fødsel [:)]

Ville spurt om hvorfor, også tatt en avgjørelse på det etterpå.

Takk for linker Miriel! :)

Skal fortelel henne alt dere skriver her. :)

Jeg søkte på "Plus size nursing bras" og det kom opp masse resultater. [:)]

MIne pupper har vokst i hvert eneste svangerskap så nå bruker jeg 75H. Ikke har de krympet mellom hver gang heller så jeg er glad for at jeg ikke skal ha flere små.... Har aldri hatt ammeproblemer eller melkemangel, tvert imot....for mye melk[:-]

Back
Topp