Amming og reaksjon på mors matinntak

indira12

Forelsket i forumet
Hvor gamle er babyene når mor kan spise "hva hun vil", uten at de nødvendigvis reagerer på det? Mener jeg begynte å spise spicy mat igjen ved 3 mnd sist, men ble plutselig usikker. Vet at noen ikke reagerer i det hele tatt, mens andre reagerer på mye uavhengig av alder, men hadde vært interessant å høre deres erfaringer.

Han her er ikke overfølsom nå (7,5 uke), men han reagerer litt de gangene jeg har prøvd meg med litt løk, krydder e.l.
 
Last edited:
Jeg prøvde meg på løk i går og angrer bittert da vesla hade mye luft i magen i natt :(
Hun er 8,5 uker og jeg håper jeg ikke må vente altfor lenge med å kunne spise "hva som helst" da jeg er vant med å spise spicy mat og masse grønnsaker, men føler jeg kun kan spise gulerøtter og tomater for tiden ;)

Men har hørt at de tåler mer ved 3 mnd ja så får bare holde ut!
 
Personlig synes jeg det er MYR mer styr med mat når man ammer enn når man er gravid. :p
Jeg har nok også fått en liten frøken som er litt følsom. Forsøker å ikke drikke så mye melk selv, holder med et glass om morgenen.
Spiste work en dag med black bean saus, det var ikke et sjakktrekk...
Løk holder jeg meg langt unna. Og kål.
Håper snart at tarmene blir litt mer modne og evner å ta imot litt ulike smaker :)
 
Har tatt brus noen gangwr denne uka og melkeprodukter har gått greit. I gåe hadde hun mahevonst mwn det kunne ha vært at det var bæsjedag og melk/sterk saus fra dagen før.
 
Spiser det jeg vil.. mini reagerer ikke på noe. Storebror reagerte på blomkål bare!
 
Spiste fløtegratinerte poteter i går - det blir en goood stund til neste gang:/
 
Ikke reagert på noe hittil, heldigvis. Storebror reagerte på alt mulig rart
 
Han reagerte litt i starten på enkelte ting. Men nå reagerer han ikke så vidt jeg har lagt merke til. Han er 14 uker;)
 
Back
Topp