Amming og pumping - øker det melkeproduksjon?

mylittlepony007

Betatt av forumet
Oktobermirakler 2013
Sommerfuglene
:hungry:OHei! Har blitt veldig glad i å pumpe, og pumper som regel 3-4 ganger om dagen, gir babyen pumpa melk på flaske. Også amming har jeg tatt som «bonus» hvis babyen fortsatt er sulten etter flaske.. men har begynt med ny strategi; tenkte å amme til hvert måltid, men merker babyen ikke er like flink å tømme brystene som pumpa?? Får melkespreng mer med amming :/ vet ikke om det er pga silikonet eller ikke:blackeye:

Men; det jeg lurte på er hvis jeg både ammer og pumper meg, får jeg mer melk da? Eller holder det med kun amming?
 
:hungry:OHei! Har blitt veldig glad i å pumpe, og pumper som regel 3-4 ganger om dagen, gir babyen pumpa melk på flaske. Også amming har jeg tatt som «bonus» hvis babyen fortsatt er sulten etter flaske.. men har begynt med ny strategi; tenkte å amme til hvert måltid, men merker babyen ikke er like flink å tømme brystene som pumpa?? Får melkespreng mer med amming :/ vet ikke om det er pga silikonet eller ikke:blackeye:

Men; det jeg lurte på er hvis jeg både ammer og pumper meg, får jeg mer melk da? Eller holder det med kun amming?

Babyene er vanligvis mer effektive enn pumpene ved mindre du amme mer skjold?
Vil uansett anbefale amming først, også pumpe etterpå :)
 
Babyene er vanligvis mer effektive enn pumpene ved mindre du amme mer skjold?
Vil uansett anbefale amming først, også pumpe etterpå :)

Nei, ammer helt vanlig.
Jaa, de fleste sier at babyer er mer effektive enn pumpene. Men jeg våkner opp til lekkasje etter jeg har lagt pumpa til side å fokusert mer på ammingen. Er det pga babyen ikke får ut like mye melk som pumpa montro? Aaahh, blir aldri klok på dette....
 
Nei, ammer helt vanlig.
Jaa, de fleste sier at babyer er mer effektive enn pumpene. Men jeg våkner opp til lekkasje etter jeg har lagt pumpa til side å fokusert mer på ammingen. Er det pga babyen ikke får ut like mye melk som pumpa montro? Aaahh, blir aldri klok på dette....

Det kan være fordi babyen spiser mindre med amming, sluker mer mat med flaska. Det er også vanlig å ha spreng når babyen er under 3 måneder, og ved økedøgn spiser de masse også kanskje mindre et par dager, da er puppene innstilt på større produksjon. Ikke godt å si hva som er best, men hvis hun legger tilfredsstillende på seg og ikke sovner under måltidene, ville jeg latt babyen styre produksjon. Men om du liker best å pumpe å gi på flaske er det ingen ting i veien for det :) har du prøvd ulike ammestillinger for å se om hun tømmer brystet bedre da, mange fine forslag på ammehjelpen sine sider.
Hvis du får tendenser til betennelse pga spreng, kan pumping etter amming være fint dersom brytet ikke blir ordentlig tømt.

Jeg hadde masse spreng de fleste 3-4 månedene, særlig på morgenen, engangsinnlegget var klissvåt. Da var brystet helt hardt, men ble mykt etter at babyen hadde slukt i seg litt melk, men kjentes likevel ut som det ikke var helt tomt. Det regulerte seg i løpet av dagen. På kvelden kjentes brystene alltid mykere, og slappere enn på morgenen, men det var nok melk til han da også. Nå er han 8 mnd og har sjelden spreng, selv om vi ammer en del fortsatt.

Håper du finner ut av en god løsning for dere ❤️ :)
 
Puppene din e er laget for amming, og babyen er laget for å die, og det vil ta litt tid for samspillet dem i mellom å justere seg. :)
Bare amme så mye babyen vil, og du orker, pumpen er strengt tatt ikke nødvendig hvis ammingen går som den skal. (Uten at det betyr det er galt å bruke den.)
 
Back
Topp