Amming og nattavvenning

Seeyaa

Blir kjent med forumet
Noen som har gjennomført dette? Tenker om nattavvenning kanskje er enklere hvis man ikke ammer, og at det går greiere å avvenne flaskebarn enn de som spiser mm?

Ammer, og har ingen problemer med amminga, tenker derfor jeg vil fortsette med det til mini er rundt 11 mnd. Kjenner ammingen tærer på energien fordi siden jeg ble gravid har jeg vel sovet maks 4 timer sammenhengende, og det nærmer seg jo nå 1,5 år siden jeg har hatt lengre søvnperioder..

Forstår kjempegodt at du har lyst å få sove natten igjennom ! 
Og de fleste barna spiser vel nok på dagen nå, til at de klarer seg fint uten nattmat,
tenker jeg... !

Her har vi nettopp avvent Tuva med nattmaten. Hun våknet annenhver natt veldi lenge,
men plutselig begynte hun å våkne fast mellom 3 og 4 hver natt for å få mat (jeg ammer).
Så bestemte vi oss for å prøve å avvenne , så pappan tok henne to netter på rad når hun
våkna. Bare holdt og trøsta og sånn til hun blei rolig / nesten sovna , og la henne i sengen
igjen . Da sov hun til morgen, som vanlig. Det tok vel en halvtime første gangen og ti
minutter andre gangen. Siden det har hun sovet gjennom. Helt overraska over hvor bra
det gikk !
Håper det går like bra for deg ! Lykke til iallefall ! :)
Ps: Det tips er kanskje å ha vann tilgjengenlig i flaske eller tutekopp, som du kan gi om
mini er skikkelig tørst og ikke vil sovne igjen ?? Vi hadde alltid klart, men brukte aldri..

Er det ofte på natta? Spiser den lille godt eller bare kosespiser ? jeg har vurdert å avvenne adrian flaske på natta, men han spiser 200ml så da tenker jeg at han faktisk trenger det måltidet. 

Skjønner godt at du trenger fler sammenhengende tiimer med søvn nå ! 

Har prøvd å gi han vann, men da skriker han til meg. Samme med smokk. Så gruer meg litt til da jeg bestemmer meg for at han absolutt ikke skal få puppen samme hvor mye kan skriker.. Kjenner jeg må "manne-meg-opp-litt" :)

Husker en gang jeg fikk han til å sove igjen med bare vann og smokk, og da var jeg såå lykkelig..Hadde det bare vært flere ganger så... :/..

Syns også vi bruker vel lang tid på å sovne om kvelden. Tar som regel mellom 30 og 90 minutter et sted fra han havner i senga til han sover..

Her vendte vi han av meg nattamming i påsken. Før det ammet jeg han 1-2 ganger om natten. Vi flyttet han samtidig inn på eget rom, og så ble det pappan sin oppgave å gå inn til han når han våknet. Første natten sutret han fra 2-4, sov gjennom andre natten, sutret i 1 time tredje natten og har sovet rundt fra og med fjerde natten.

Gikk mye bedre enn hva jeg hadde sett for meg :)

Lykke til om dere skal prøve, det går seg nok til skal du se ;)

her har hun heldigvis sluttet med natt amming selv nå... det er jeg glad for jeg må si jeg grua meg til å begynne med det :/..... mitt tips blir å bruke vann i flaske om natta ..
Lykke til :)

Slapp å gjøre så mye her faktisk.. han ordnet det selv da vi begynte med middager.. Men når han innimellom våkner gir jeg bare litt vann om han slår seg vrang.. Nå er det faktisk noen uker siden sist, er kjempe deilig.. Han kan fremdeles våkne litt om natta, men da har han bare snudd seg på magen eller noe og vil tilbake igjen..

Så nå ammer jeg ikke om natta lenger, men vi har pupp i senga til frokost, er kjempe kos..

Hvordan spiser mini???

Og btw, hjalp veldig med rutiner her, og Goingen sovner innen 5-10 min etter jeg har lagt han i sengen, før kunne vi kave i en time..Han sover og spiser så og si til samme tid hver dag.. men kveldsrutinen er alltid fast

Pupp
Grøt
Bading
litt kos,
Pupp evt Nan om han er supersulten
litt kos
Så natta :-)

Back
Topp