Amming og MME

• Trådstarter Trådstarter Lilletullavår
  • Opprettet Opprettet
L

Lilletullavår

Guest
Hei. Frøkna i hus er 5 uker gammel, og har fått MME og morsmelk siden hun var 3 uker gammel fordi hun ble frustrert når hun lagg ved brystet. Jeg følte hun aldri ble mett (selvom hun lagg på seg fint), så det virket som om hun var for sulten til å ha ordentlig tak og suge ordentlig. Dette ble bedre når hun fikk MME, men kjenner jeg savner å amme. Er det noen mulighet for å gå tilbake til å bare amme, eller er dette helt uaktuelt nå? Noen som har erfaringer?

Hadde samme greia med min 1.
Har du melk enda? Du må bare legge til så ofte som mulig. Prøv å pumpe for å øke produksjon. Spis nok og drikk masse vann.
Har ikke andre råd enn det dessverre.
Begynner å få samme problem med nr 2 her, hun er 2,5 uke. Men denne gangen skal jeg ikke gi opp for angret meg sist gang :)

Har melk enda ja. Skal prøve på det. Kan håndmelking hjelpe til med å øke produksjon? Har mistet en dings til pumpen min :P

Har melk enda ja. Skal prøve på det. Kan håndmelking hjelpe til med å øke produksjon? Har mistet en dings til pumpen min :P
Æsj så kjipt. Går sikkert an å bestille del til. Uansett veldig viktig å legge til babyen så ofte som mulig :) alt som gjør at det kommer melk it vil øke produksjonen. Så hvis du er flink til å håndmelke, noe jeg ikke er, så funker det sikkert :)

Vet du, håndmelking stimulerer brystet bedre enn pumpe ;-)

Barnet er den beste på å stimulere og tømme brystet, håndmelking nr to ;-)

Så bare håndmelk.

Nok mat og drikke er viktig, men like viktig er det å holde seg unna mat som hemmer melkeproduksjonen.
Nederst i denne artikkelen (som forøvrig er nyttig for deg) står det liste over matvarer som hemmer og fremmer produksjonen :-)
http://ammehjelpen.no/artikkel/7/Lite-melk

Lykke til :-)

Back
Topp