Amming og mme?

Citti

Forumet er livet
Noen som gir erstatning i tillegg til amming?

Gutten min er så sulten. Jeg må pumpe melk på dagen da melka er tykkere, for så å gi han det på kvelden. Men det holder ikke alltid så jeg gir han litt erstatning i tillegg.. Lurer på om det går bra egentlig...?

Ingen som gjør det?

Her er d også økedøgn, i natt ville han suge lenge og mye. Noen kvelder vill han suge hele tiden, rekker nesten ikke å lage meg mat[:D]

Det som kan være negativt med å gi erstattning er at puppene dine ikke får regulert seg etter babyens behov. JM snakket med meg om dette og fortalte om øke perioder der babyen vil ha mer melk fordi den trenger mer da, den vil drikke oftere i perioder slik at puppene øker sin melkeproduksjon. Gir du erstattning vil babyen være fornøyd og puppene blir ikke "bedt" om å øke produksjonen og du blir på en måte avhengig av dette. Litt klønete skrevet, men håper du forstod [;)]

ORIGINAL: ludri

Det som kan være negativt med å gi erstattning er at puppene dine ikke får regulert seg etter babyens behov. JM snakket med meg om dette og fortalte om øke perioder der babyen vil ha mer melk fordi den trenger mer da, den vil drikke oftere i perioder slik at puppene øker sin melkeproduksjon. Gir du erstattning vil babyen være fornøyd og puppene blir ikke "bedt" om å øke produksjonen og du blir på en måte avhengig av dette. Litt klønete skrevet, men håper du forstod [;)]

Synes det var kjempe flott forklart![:)] Nå ble sambo og jeg mye klokere på dette. Har nemlig aldri fått noe ordentlig svar på dette med erstatning.. Så takk skal du ha!

Og takk til alle andre som har svart![:)][:)][:)]

Da eg hadde marcus liten så hang han på puppen heile tida og dette førte faktisk ikkje til økt produksjon. Snakka litt med JM i dette svangerskap om barseltida sist og at eg grua meg litt for at det skulle bli like eins no. HO sa det at det kunne vere lurt å gi eit måltid med tillegg innimellom for da ville han få auke magemålet sitt og suge meir frå brysta når når han først låg der, og det ville igjen øke produksjonen. Eg gav ikkje tillegg og eg mista mjølka mi etter tre mnd.

Eg ville snakka med helsesøster eller fødeavd. om dette viss eg var i tvil. Ser det er mange her som seier motsatt av det eg seier nå, men to uavhengige jm har sagt det til meg nå i dette svangerskapet.....

kan jo være lurt å snakke med JM om dette, men jeg tror at så lenge gutten din suger godt så øker også produksjonen. Det har i hvertfall skjedd med meg, har ei veldig sulten jente [;)]

Back
Topp