Amming og mensen

lallala

Glad i forumet
Fler her som har fått mensen igjen? Jeg har hatt det to ganger allerede, første gamgen fullamma jeg tilogmed. Noe så irriterende..hehe..

har ikke fått den tilbake...HELDIGVIS ;) deilig å slippe! Fikk det tilbake 11mnd etter fødsel med de 2 første barna :)

Fikk den 7 uker etter fødselen.. (kjiiipt!) Jeg fullammer, men tror kanskje jeg fikk den så tidlig pga p-pillene.. Så har vel hatt den 5 gng til nå og minsten er veldig snart et halvt år..

Jeg har ikke fått den ennå, og jeg bare delammer. Tenkte faktisk på det her om dagen. Regnet meg jeg skulle få den raskt siden jeg ikke fullammer.

Fullammer og har ikke fått den enda. Da jeg begynte med Cerazette fikke jeg blødning et par dager, men så har det ikke vært noe mer....

Deilig å slippe ja :)

Nei;) Fikk satt inn hormonspiral 12 uker etter fødsel, så jeg slipper kanskje å få igjen mensen i det hele tatt? Legen mente det hvertfall.. Ganske godt i grunn, siden vi ikke planlegger flere barn;)

har ikke fått den tilbake...fullammer enda, men med førstemann fikk jeg den tilbake etter tre måneder :) håper den holder seg borte en godt stund til...

Ingen mens her heller og lillemann er 5 mnd. Har fått Cerzette av legen men ble litt usikker ang. oppstart p.g.a. at det står at man begynner på 1. dag av mens, så hva med når man ikke har mens?

hherre skrev:
Ingen mens her heller og lillemann er 5 mnd. Har fått Cerzette av legen men ble litt usikker ang. oppstart p.g.a. at det står at man begynner på 1. dag av mens, så hva med når man ikke har mens?

Sa ikke legen noe om det? Tror jeg bare startet den dagen jeg hentet ut resepten....

Edit: fant det her på nettet:

Dersom du begynner med 1. pillen på 1. menstruasjonsdag er du beskyttet mot
graviditet fra første pille. Dersom du starter opp på et annet tidspunkt, vil du
være sikker fra 8. dagen og må bruke annen tilleggsprevansjon.

Takk! Legen sa ingenting og jeg tenkte ikke på å spørre. Står ingenting i pakningsvedlegget (rart!) men i fellekatalogen står det "Etter fødsel kan en starte før menstruasjonen er tilbake. Tilleggsprevensjon (kondom) anbefales første uken." Så da har du nok helt rett ;)

Jeg fikk den tilbake 2 mnd etter at jeg sluttet å amme. 4 mnd etter fødsel.

Back
Topp