Amming og mat

lindkva

Forumet er livet
Jeg blir snart gal!! Om jeg spiser noe annet enn brødskiver og vann så blir lille gutt dårlig i magen[:(][:(] Hjelper om han får sukkervann, men vil ikke gi det hver kveld bare fordi jeg vil ha middag..
Enda idag lagde samboer spagetti uten vanlig spagettisaus.. vanlig saus er visst med løk i.
Fortsetter det sånn blir det ikke lenge jeg ammer!!

Men nå er d vel egentlig bare løk og kål som de fleste reagerer på da. Så tror nok du fint kan spise andre ting enn brød og vann

Virker som han reagerer på mye av det jeg spiser.. frukt, melkeprodukter blant annet

mye vondt i magen sin[:(]

Prøv å kutte ut alt av melkeprodukter; melk, ost, smør....

uff, det hørtes jo trasig ut..

har ikke prøvd ut så mye med mat og slik enda jeg..men tror han reagerer på jordbærsyltetøy..spiste det igår og han var utrøstelig på kvelden igår.. men jeg har spist hvitsaus der jeg har kokt en løk i..men tror ikke det ga så stort utslag..

men synes lillegutt er urolig hver kveld jeg..fra kl.20 å frem til 00.30 så er det makking og grining, og han vil helst bare ligge oppå meg hele kvelden..så om det har noe med hva jeg har spist, det vet jeg ikke..

ORIGINAL: bibbiii

uff, det hørtes jo trasig ut..

har ikke prøvd ut så mye med mat og slik enda jeg..men tror han reagerer på jordbærsyltetøy..spiste det igår og han var utrøstelig på kvelden igår.. men jeg har spist hvitsaus der jeg har kokt en løk i..men tror ikke det ga så stort utslag..

men synes lillegutt er urolig hver kveld jeg..fra kl.20 å frem til 00.30 så er det makking og grining, og han vil helst bare ligge oppå meg hele kvelden..så om det har noe med hva jeg har spist, det vet jeg ikke..

Jordbær er visst noe dem kan reagere på, etter hva jeg er blitt fortalt. Så jeg har holdt meg unna det foreløpig. Ellers så kan dem jo reagere på melk (kumelk), løk, kål, nøtter, sjokolade og brus. Er sikkert mere, men bare det jeg kom på i farta.
Men er jo ikke alle som reagerer på de forskjellige tingene. Man må bare prøve seg frem og se.
Prøve en og en ting om gangen, slik at man kan finne ut hva dem reagerer på og hva dem ikke reagerer på.

ORIGINAL: Grete71

har kuttet ut melk og ost. Pluss jeg ikke spiser noe med løk, ikke druer, epler, appelsiner, ikke sterk mat, ikke noe brus eller godteri, ikke fet mat, ikke krydret mat, ikke paprika

Dem kan og få vondt i magen om dem ikke får rapet ordetlig/ nok etter at dem har spist. Da samler lufta seg opp i magen også får dem auau. Mi tøtta var sånn tidligere, så må bare være tålmodig å vente litt lengre på rapene og også se om det kommer flere rap.

Må si som de andre over her, at det er ikke helt sikkert at han reagerer på maten du spiser da, kan jo være at han bare har mageknip fordi tarmene og systemet er så nytt enda. Men om han ikke tåler noe, hold ut, de sier jo at de aller fleste som reagerer på mat som mor spiser, slutter med det rundt 3 mnd alder. Lykke til, håper det ordner seg snart! [:)]

ORIGINAL: JuneLouise

kan det være han ikke reagerer på noe du spiser men at han bare har mage trøbbel generelt!!? min lille jente har det litt sånn. jeg er veldig forsiktig med hva jeg spiser men hun har alltid litt knip på kvelden og midt på dagen. og dette har hun selv om jeg spiser ingenting og.

ORIGINAL: lindkva

har kuttet ut melk og ost. Pluss jeg ikke spiser noe med løk, ikke druer, epler, appelsiner, ikke sterk mat, ikke noe brus eller godteri, ikke fet mat, ikke krydret mat, ikke paprika

Her er prinsessa ofte urolig på kveldene. Tror ikke det har noe med hva jeg spiser. Noe annet som jeg har mistanke om har stor betydning, er om hun får mat for ofte.
Kanskje det er dette som gjelder hos dere og? Prøv å la det gå minst 2 timer mellom hvert måltid, men helst 3 eller 4, kanskje det blir bedre da?

ORIGINAL: Tu

kan det være han ikke reagerer på noe du spiser men at han bare har mage trøbbel generelt!!? min lille jente har det litt sånn. jeg er veldig forsiktig med hva jeg spiser men hun har alltid litt knip på kvelden og midt på dagen. og dette har hun selv om jeg spiser ingenting og.

Her er prinsessa ofte urolig på kveldene. Tror ikke det har noe med hva jeg spiser. Noe annet som jeg har mistanke om har stor betydning, er om hun får mat for ofte.
Kanskje det er dette som gjelder hos dere og? Prøv å la det gå minst 2 timer mellom hvert måltid, men helst 3 eller 4, kanskje det blir bedre da?

De sier jo at melken vår blir tynnere om kvelden og at de spiser oftere for å få i seg nok, så jeg ville være litt forsiktig med å drøye måltidene alt for lenge.....

ORIGINAL: Tu

jeg prøver å drøye det til ihverfall 3 timer, ellers bare tøyser han ved puppen. Ellers så merker vi at han får mer luft i magen om jeg spiser noe annet enn brød. Ikke så mye luft i magen om det kun er brødmat. Merker det på at han promper mer. Han får rapa ofte.Og det er ikke bare på kvelden som han hyler for han promper om jeg har spist noe annet. Men har jeg spist bare brød gjør det han ikke noe om han promper.. da kan han lissom fortsette å spise... skal høre på helsestasjonen til onsdag om hva det kan være. Lei av brød nå!!!

Jeg hadde det slik med førstemann. Kunne spise brødskiver uten noe på, drikke vann og spise rent, ukrydret kjøtt. Thats it. Ingen grønnsaker, ikke saft, melk eller juice, ingen krydder, ikke frukt, nada. Og han tok ikke flaske engang [:'(] Så jeg ble likbleik og avmagret.

Vi gikk til kiropraktor, han hadde en låsning i nakken i tillegg til kolikk og reflux. Alt ble bedre etter noen ganger der. Håper dere også finner ut av det, det er absolutt ikke noe gøy...

Back
Topp