amming og mat

destiny86

Andre møte med forumet
Hei, dere som ammer, er det noe mat lille reagerer på? Lille er 1 uke og så langt har reagert på italiensk salat og hvitløksbrød. Ellers har jeg spist løk uten at han har fått vondt i magen. Fikk beskjed av jordmor på sykehuset å bare spise vanlig, og hvis jeg mistenkte han reagerte på noe så skulle jeg spise det igjen for å utelukke. Min eldste reagerte på nesten alt, ble 6 måneder med kun salt som krydder og lite variasjon i matretter. Så er lykkelig at lille tåler løk så langt:happy:
 
Det er vel veldig sjeldent de reagerer på noe første uka. Håper det ikke blir reaksjoner på mat senere heller.

Jeg har ikke merket noe klare reaksjoner på mat foreløpig. Hun er litt over 3 uker, så det kan fremdeles komme. Tredjemann reagerte på både det ene og det andre fra ca 3 uker. Mest på melk tror jeg.
 
Har ikke merket noe.
Hvis det er noe jeg har vært usikker på, så har jeg spist det igjen, og ikke opplevd gråt/magevondt. Så tror mye kan være tilfeldig. Prøv hvertfall flere ganger.
Spiser som normalt enn så lenge iallefall :)
 
Jeg tror kanskje hun reagerer på melk. Jeg har ikke drukket så mye av det de siste dagene, og mageknipen virker litt bedre. Men jeg håper det er feil, skal sjekke ut i morgen da jeg må handle melk. Jeg elsker melk. :sad015
 
Jeg tror kanskje hun reagerer på melk. Jeg har ikke drukket så mye av det de siste dagene, og mageknipen virker litt bedre. Men jeg håper det er feil, skal sjekke ut i morgen da jeg må handle melk. Jeg elsker melk. :sad015
Det kjipe med om hun reagerer på melk er at du må være 6-8 uker uten noen melkeprodukter for å få det helt ut av systemet hos dere begge, og det er så mye rart det er melk i.
 
Back
Topp