Amming og mat

1+1

....
Hei.
Hva bør man være forsiktig med av mat/drikke når man ammer? Ift vond mage på baby? Trenger en oppfriskning ;)

- Løk (kålrot, blomkål, purre osv)
- Reker
- Jordbær

Hei.
Hva bør man være forsiktig med av mat/drikke når man ammer? Ift vond mage på baby? Trenger en oppfriskning ;)

- Løk (kålrot, blomkål, purre osv)
- Reker
- Jordbær
Kullsyre?

Jeg var heldig sist og kunne spise alt.. Lurer på hvordan det blir denne gang!

Kullsyre?

Jeg var heldig sist og kunne spise alt.. Lurer på hvordan det blir denne gang!

Frykta det! Jeg er blitt hekta på cola igjen, men har holdt meg til 1-2 glass daglig. Hun styrte så nettopp her og så feis hun til. Så lurer på om det er noe jeg har spist/drukket.

Frykta det! Jeg er blitt hekta på cola igjen, men har holdt meg til 1-2 glass daglig. Hun styrte så nettopp her og så feis hun til. Så lurer på om det er noe jeg har spist/drukket.
Kan jo hende det var colaen.. Drikk den etter amming? :)

Ja, kullsyre og så har jeg hørt at man må være forsiktig med melk. Er visst mange som reagerer på laktose i begynnelsen. Meeeen noen kan jo spise alt under amming (jeg trengte ikke vise noen forsiktighetsregler sist). Så du må nok bare prøve deg frem :)

Kulsyre,
koffein (cola/pepsi/kaffe/te)
Så har de "friskmeldt" jordbær og sitrusfrukter.

Jeg har kunnet spise alt bortsett fra kål.

Anbefaler at du prøver deg frem :)

Mye melkeprodukter kan vel resultere i vind mage?

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg tenker å leve som normalt i begynnelsen, og heller eliminere hvis jeg ser det blir noe problemer. Da vil jeg først eliminere melkeprodukter, så løk/luftmat og så kullsyre.

Med forje kunne jeg ikke spise løk og kål. Det er jo noe man må finne utav, ikke alle barn reagerer likt på de samme tingene.

Lever helt som normalt her jeg til vi Evt kommer borti noen utfordringer :-) Altså nada alkohol osv :P Er ganske omstridt dette tema, om babyer reagerer via melken :-) Vi merket ikke noe forrige gang.

Min første var urolig helt til jeg roa ned på kullsyre. Ellers ikke så unormalt at de styrer på og fiser, tarmene er nokså umodne og det kan de være i noen år. Finnes jo noe som heter toddler diaré også som er en konsekvens av dette. Men om du ser en sammenheng mellom hva du drikker og at baby er urolig så kan du jo prøve å kutte ned :) Hardt men.. Elsker cola light selv :D

Druer...
Men tenker alt med måte av ting som kan gi luft da:):p noen har vondt i magen uansett hva man spiser/ikke spiser:p

Alt over..i kludret sjokolade :( og så små godt pga e-stoffer..og så kunne jeg ikke spise Grandiosa sist! Da ble det skikkelig mageknip på de stakkars :(

Jeg merket i går at druer ikke var så smart.. Ikke en halv eske hvertfall :-) både jeg og lille prompet resten av kvelden..

Sist kunne jeg ikke spise kål, løk, paprika og sjokolade, og heller ikke drikke brus.

Spent på hvordan det blir denne gangen :)

Jeg hadde ingen restriksjoner sist. Spiste og drakk som vanlig, bortsett fra koffein - bør holdes på samme nivå som i graviditeten. Prøver det samme nå, og tar heller bort noe om hun reagerer.

Hvor lang tid fra man spiser noe tar det før de reagerer da? Jeg spiser jo en del forskjellig iløpet av en dag så er jo vanskelig å vite hva han får vondt av:/ inatt og sent igår kveld har han hatt utrolig vondt i magen sin og jeg vil ikke utsette han mer for det akkuratt, skikkelige smerteskrik som ikke har villet gitt seg:(

Back
Topp