Amming og løk

Frk.MammaMor

Elsker forumet
Noen ammende som kan spise løk? Har lyst til å bruke det i mat lagring jeg tørr ikke.. Jenta mi har ikke noe særlig magevondt..ho er 4 uker

De første ukene kan det være litt sterkt for magen til de små, men det må man nesten bare prøve seg frem på :) Alle barn er forskjellige, og det er ingenting som sier at det på noen måte er farlig å spise løk selvom du ammer. Du vil fort merke om hun reagerer eller ikke :)
Det er bedre med tilberedt løk, enn rå løk hvertfall!
Prøv i små mengder, så ser du =)

Jeg droppa løken til de var rund 4 mnd, da brukte jeg litt løk i maten og det gikk fint. Der må du egentlig bare prøve deg fram selv. Noen reagerer og andre ikke i det hele tatt :)

Jeg kan spise sweet chilli saus på maten.. Men siden alle sier man.skal være obs på løk har jeg ikke turt.. Har tenkt å steke den :)

når du ammer så er det ingenting du ikke kan spise! men noen babyer reagerer på noen ting. det er en forskjell mellom de to tingene. og hva de reagerer på og hvor mye de tåler av det varierer. forskjell på om du spiser en løkring eller en hel løk.

*Prinsessa skrev:
Jeg droppa løken til de var rund 4 mnd, da brukte jeg litt løk i maten og det gikk fint. Der må du egentlig bare prøve deg fram selv. Noen reagerer og andre ikke i det hele tatt :)

Sammer her!

Back
Topp