Amming og kosthold

Havfruen1988

Blir kjent med forumet
lillegutt sliter en del med vondt i magen. Ikke hver kveld, men får så vondt av han når det står på. Han klarer ikke ta puppen når det står på som verst, men flaske går fint. Fant raskt ut at han reagerer på løk og kål så det holder jeg meg unna. Mannen mener at den verste magevondten kommer når jeg har drukket saft (fun light ice tea peach). Kan dette gå over i melken? Er jo ingen sukker i den og ikke koffein heller, bare smaken av sort te.
Han får både miniform og sukkervann som har litt effekt, men ikke nok på det verste.

Hva må du holde deg unna når du ammer?

Jeg var hos kiropraktor i går med lille i og med at han har en del kolikksmerter som fører til at han ikke får sove. Han sa at noe av det aller verste en kunne få i seg ifht smerter er kunstig søtning, som for eksempel i lettbrus. Kan være dette også finnes i fun light?

Takk for svar :) det er kunstig søtning i Fun Light ja. Så da får jeg holde meg til vann en stund og se om det gir noe bedring hos lille.

Kunstig søtning er en trigger ja.

Det er ikke dokumentert at det en selv spiser kan gå over til magevondt hos babyen. Så jeg spiser det jeg vil med god samvittighet!!
Storebror hadde aldri magevondt.
Denne gangen er det en tass som har mye luft i magen hele døgnet. Men jeg har null tro på at det har noe med hva jeg spiser å gjøre..

Jeg synes det er utrolig vanskelig å vite. Men jenta mi har masse vondt i magen, hele dagen men spesielt på kvelden, utrolig vanskelig å få hu til å sove om kvelden og når hu har spist på natta, veit ikke helt hva jeg skal gjøre :-o
Kan gluten ha noe å si? Jeg skal forresten prøve å holde meg unna kunstig søtning, fint sted å begynne :-)

Jeg synes det er utrolig vanskelig å vite. Men jenta mi har masse vondt i magen, hele dagen men spesielt på kvelden, utrolig vanskelig å få hu til å sove om kvelden og når hu har spist på natta, veit ikke helt hva jeg skal gjøre :-o
Kan gluten ha noe å si? Jeg skal forresten prøve å holde meg unna kunstig søtning, fint sted å begynne :)
Noen har bare mye vondt i magen! Er ikke noe vi kan gjøre med det dessverre.
Vi har også en som er plaget hele døgnet. Men vi har vært på sykehuset med han, og han har "bare" mye luft. De kunne ikke kjenne alle organene engang pga luften.
Likevel fikk vi beskjed at det ikke er noe å gjøre annet enn å lindre. Presse beina hans mot magen osv.

Ja det prøver vi å gjøre også, men hu er så sterk i beina å bare stritter imot :-o Men når det får så ser det ut til at hun liker det :-)

Kolikk er ikke nødvendigvis linket til luft i magen. Hvis ingenting hjelper mot gråten, utrøstelig gråt, er det kanskje begynnende kolikk.

Med min første var løsningen å kutte i kosten. Spiste kun naturlig og ikke behandlet mat. Da gav det seg helt. Men jeg var så lei og sliten at jeg kuttet omtrent alt, eks krydder, godteri, snacks. Jeg fikk i meg litt løk i spaghetti en dag husker jeg. Da gråt lille fra 17-24 samme ettermiddag. Gjorde ikke det igjen. Og nå spiste jeg rødløk for noen dager siden til lunsj, lille var urolig fra ettermiddagen og til 21-22 den kvelden. Så for meg henger noe sv magevondten sammen med kosthold, helt klart.

Lillemor har også vært mye plaget med luft i magen og har en urolig periode hver kveld mellom 21-02.
Prøvde i 4 dager å bare spise brødskive, drikke vann og melk men ingen endring på magevondten.
Men har i det siste lagt merke til at hun svelger mye luft under spising og har konkludert med at dette skaper magetrøbbel.

Det kommer veldig mye melk ut og hun klarer ikke å svelge unna når det spruter som verst. Da hører jeg hun svelger mye luft.

Lillemor har også vært mye plaget med luft i magen og har en urolig periode hver kveld mellom 21-02.
Prøvde i 4 dager å bare spise brødskive, drikke vann og melk men ingen endring på magevondten.
Men har i det siste lagt merke til at hun svelger mye luft under spising og har konkludert med at dette skaper magetrøbbel.

Det kommer veldig mye melk ut og hun klarer ikke å svelge unna når det spruter som verst. Da hører jeg hun svelger mye luft.
Hjelper det ikke når hun raper? Her måtte jeg bli veldig streng på rapingen, selv når hun sovnet på brystet. Ikke om natten, men ellers nesten hver gang.

Back
Topp