Amming og kosthold...

Miz-M

Nurse ;)
Oktobermirakler 2013
Hva spiser dere ikke nå som dere ammer??? Hvordan er det med kaffe?? ;) Litt grønn på dette området så alle tips mottas med stor takk :)

Sent from my iPhone using BV Forum

jeg spiser alt. så lenge babyen ikke reagerer og får vondt i magen, ser jeg ingen grunn til å kutte ut noe. må nesten bare prøve deg fram.

Jeg har ikke født enda, men med første barn spiste jeg alt og det virket som hun ikke reagerte på noe. Det eneste var at jeg unngikk kål og løk en stund, jeg ville rett og slett ikke utsette henne for det. Men vanlig "råd" er å spise noe, reagerer barnet, kutt det ut i to uker og prøv igjen for å se :) Selv drikker jeg ikke kaffe, så det vet jeg ikke så mye om.

Foreløpig spiser og drikker jeg som vanlig, men av erfaring fra sist så dukker det nok helt sikkert opp noe lillemann reagerer på. Med storesøster var det mye jeg ikke kunne spise, så jeg er forberedt på hva jeg har i vente :P

Spiser og drikker alt. Unngår kullsyre og koffein rett før jeg vet han skal spise, prøver å begrense det litt for han, så han ikke skal få vondt i magen. Til nå har han ikke reagert på noe, iallefall ikke som jeg vet :p Han gråter jo aldri, så jeg kan vel ikke være sikker....

Jeg unngår veldig lite, for Olivia ser ikke ut til å være plaget med magen. Veldig lite mageknip til tross for enkelte dager med mye luft :p
Jeg var kanskje litt forsiktig med løk helt i starten, og jeg har ikke tenkt å spise fårikål i år :p Vi skal heller ikke ha ertestuing til fiskekakene i dag :p
Drikker ikke kaffe enda (er sånn periodedrikker), men jeg er jo ganske hekta på pepsi max så hun får i seg nok koffein via det tenker jeg ( :/ ) :P

Takk for svar :) Da får jeg bare prøve meg litt frem etterhvert :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Nå må jeg spørre dumt her, men hvordan merker man om babyer reagerer på noe en har spist?

Min sover veldig mye, men kan gråte noen minutter før hun bæsjer/promper, så er alt bra igjen.

Nå må jeg spørre dumt her, men hvordan merker man om babyer reagerer på noe en har spist?

Min sover veldig mye, men kan gråte noen minutter før hun bæsjer/promper, så er alt bra igjen.

Med storesøster så merket jeg det fordi hun hylskrek i timesvis i forbindelse med luft og avføring. Så da gjaldt det å prøve seg frem ved å kutte ut enkelte matvarer. Løk, melkeprodukter, alle typer kål, kullsyre og koffein er ting det er vanlig at de små reagerer på.

Back
Topp