Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Hva tenker dere om å ta vaksinen mens dere ammer? Tviler på det blir aktuelt for de fleste med det første med mindre en er i risikogruppe, men interessant å se hva andre tenker
Hvis jeg får tilbud om vaksinen i ammeperioden, kommer jeg til å ta den (selvfølgelig forutsatt at myndighetene ikke fraråder at ammende tar den). Jeg hadde vaksinert meg i morgen, hadde jeg hatt muligheten
Jeg er i risikogruppen pga diabetes type 1, og vil få tilbud om den litt tidligere. Jeg kommer garantert til å ta den, men må innrømme at jeg er veldig skeptisk til AstraZeneca vaksinen akkurat nå.
Jeg er i risikogruppen pga medfødt hjertefeil å jeg vill få den innen et par uker, er skeptisk pga amming men jeg kan ikke takke nei pga helsen min. Småen er 3 månder nå.
Så fint at du har fått vaksine Den anbefales vel akkurat ikke, men kan taes. I følge
FHI. De understreker at det foreligger lite info om overgang i morsmelk men at det er svært lite sannsynlig at noe skjer. Heldigvis. Jeg skal nok ta den selv, men skal innrømme at jeg ikke føler meg særlig høy i hatten med tanke på at vaksinen ikke er testet på ammende og at man ikke vet mulige langtidsvirkninger av vaksinen.