Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ok, det høres ganske likt ut som jeg hadde det med min datterJeg lakk en del i forkant av keisersnittet med sønnen, men melka kom ikke før jeg reiste hjem, dag 4. Han gikk ned en del i vekt og vi måtte gi 20-30ml mme noen dager etter hver amming for at han skulle snu vekta og orke å amme. Men etter det gikk det veldig bra å amme.
Tenker du vondt i ks-såret eller i forhold til amming?Ok, det høres ganske likt ut som jeg hadde det med min datterkan jeg spørre om du hadde mye vondt etterpå?
Var med tanke på såret jaTenker du vondt i ks-såret eller i forhold til amming?
I forhold til ks-såret så hadde jeg det veldig fint. Han kom på natten og på formiddagen var jeg oppe av senga og fikk dusjet og stelt meg. Hadde nok med paracett som smertelindring. Hadde hørt på forhånd at det var lurt å komme seg opp å bevege seg litt så snart man kunne på tross av at det kunne være litt vondt, for da ble man raskere bedre. Om det er noe i det vet jeg ikke. Jeg bare håper jeg er like heldig i forhold til smertene etterpå denne gangen og, forventer litt mer etterrier pga tvillinger og 2 gangs, men håper selve såret ikke gjør mer vondt mtp arrvev fra sist.
Hadde du planlagt keisersnitt? Hvorfor mistet du følelsen i beina og hadde ledninger overalt ? Vet veldig lite om keisersnitt.Sniker fra oktober...
Første gangen fungerte ammingen ikke helt, men da måtte barnet få operert inn navlevenekateter og rett på nyfødtintensiven, og jeg var utslitt og helt borte vekk på oppvåkninga. Fikk altså ikke holdt ham før dagen etter at han kom ut. Greide aldri å produsere mer enn halvparten av melka han trengte.
Denne gangen hadde jeg ett eneste ønske i fødebrevet, og det var å få hudkontakt med ungen så tidlig som mulig. Fikk ha henne på brystet straks de hadde fått gitt henne oksygen, mens de sydde meg sammen, og hun lå konstant koblet på en pupp mens jeg lå på oppvåkninga (de måtte snu meg rundt som en grillkylling hver gang hun skulle bytte pupp, jeg hadde ikke følelse i beina og masse ledninger overalt). Amminga har gått så fint denne gangen, hun gikk ned mindre enn 10% i vekt.
Jeg syntes det var enklest å amme liggende i starten, da det fortsatt var litt vanskelig å bevege seg. Men det tar ikke lange tida før man er sprek nok til å ha ungen i armkroken og amme sittende.
Nei, var hastekeisersnitt med begge to. Fikk spinalbedøvelse sist, og da er beina, eller egentlig hele underlivet, lammet en stund etterpå. Ledningene man har på oppvåkning er kateter fra urinblæra, oksygenmetningsmåler på fingeren, EKG-ledninger på brystet og kanskje en oksygenslange i nesa. Man observeres grundigHadde du planlagt keisersnitt? Hvorfor mistet du følelsen i beina og hadde ledninger overalt ? Vet veldig lite om keisersnitt.
Håper alt er bra med deg nå. Så flott at dere får til ammingen![]()