Amming og jobbstart

frk•sillymilly

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Sensommerbarna 2019
Hvordan løser dere som enda ammer når dere begynner på jobb igjen melkespreng?
Jeg var for første gang borte en kveld fra snuppa, å hadde ikke ammet skikkelig på nesten 9 timer når jeg kom hjem. Hadde skikkelig spreng og var vondt. "Heldigvis" våkna hu når jeg kom hjem og jeg fikk "tømt" puppene [emoji12] Har liten mulighet til å pumpe på jobb, å føler helst ikke for å dra med den elektriske pumpa heller. Regner med d vil "gå seg til" etter hvert, stemmer d?
Gruer meg mest til nattevaktene som er 10 timer!
 
Begynner ikke i jobb før august, og regner med at jeg er ferdig å amme innen da. Men de gangene jeg har spreng nå, som for øvrig blir sjeldnere og sjeldnere, så har jeg bare "lettet på trykket" ved å gå på do og håndpumpe litt i vasken (om jeg ikke er hjemme). Finnes sikkert en bedre løsning, haha.
 
Her har det justert seg veldig greit naturlig. Jeg ammer bare ca 4 ganger i døgnet nå. Jeg har ikke begynt i jobb, men siden han spiser fast føde så har det blitt mindre og mindre amming. Så hvis du skal begynne å jobbe så tror jeg at jeg hadde gjort som Mina, håndmelka bort den verste sprengen å så justerer det seg nok ganske kjapt.. det har det gjort for min del i hvertfall [emoji4] Hvis du pumper ut for mye mens du er på jobb så vil du nok bare opprettholde "problemet" :)
 
Husk at du har rett på ammefri/ fri til å pumpe[emoji6]

Betalt ammefri til hu er et år, begynner å jobbe to uker før 1 års dagens hennes. Ammefri er omtrent umulig å få til der jeg jobber desverre [emoji51] å jeg må ærlig innrømme at jeg orker ikke begynne styre med d heller. Nå har d vært nok problem med nav og jobb ☹️
 
Betalt ammefri til hu er et år, begynner å jobbe to uker før 1 års dagens hennes. Ammefri er omtrent umulig å få til der jeg jobber desverre [emoji51] å jeg må ærlig innrømme at jeg orker ikke begynne styre med d heller. Nå har d vært nok problem med nav og jobb ☹️
Du har krav på tilrettelegging, bla eget rom til amming/pumping og toalettet regnes ikke som egnet rom. Men vet det er vanskelig noen steder. Og ammefri har du krav på selv om ungen er over året selv om det ikke er betalt. Her begynte jeg å jobbe da lille var 3,5mnd. Pappaen kom med han i lunchen da så klarte det akkurat uten å eksplodere. Nå går det bedre så kan droppe det de dagene det ikke passer de å komme.
 
Du har krav på tilrettelegging, bla eget rom til amming/pumping og toalettet regnes ikke som egnet rom. Men vet det er vanskelig noen steder. Og ammefri har du krav på selv om ungen er over året selv om det ikke er betalt. Her begynte jeg å jobbe da lille var 3,5mnd. Pappaen kom med han i lunchen da så klarte det akkurat uten å eksplodere. Nå går det bedre så kan droppe det de dagene det ikke passer de å komme.

Jeg vet d, men jobber på en ganske travel avdeling og i lunsjen må vi som regel fikse noe eller ta klokkene som ringer. Som regel vanskelig å gå ifra. Har og en sjef som ikke er så veldig forståelsesfull ☹️ Har ikke råd til å ta ubetalt ammefri da samboer mistet jobben og jeg kun har 75% stilling.
 
Jeg vet d, men jobber på en ganske travel avdeling og i lunsjen må vi som regel fikse noe eller ta klokkene som ringer. Som regel vanskelig å gå ifra. Har og en sjef som ikke er så veldig forståelsesfull ☹️ Har ikke råd til å ta ubetalt ammefri da samboer mistet jobben og jeg kun har 75% stilling.
Kjedelig da. Her har jeg bare 6t dag så har ikke krav på betalt. Og det må jobbes 5,5 t pga kundene vi jobber for. Men jeg løste det med å ta ammepause i lunchen og det jeg evt brukte mer enn en halvtime, sto jeg igjen etterpå. Ble litt lengre dag på jobb men jeg mistet ikke lønn
 
Kjedelig da. Her har jeg bare 6t dag så har ikke krav på betalt. Og det må jobbes 5,5 t pga kundene vi jobber for. Men jeg løste det med å ta ammepause i lunchen og det jeg evt brukte mer enn en halvtime, sto jeg igjen etterpå. Ble litt lengre dag på jobb men jeg mistet ikke lønn

Greit når en kan fikse d på den måten ja :) Jeg får håpe d går seg fort til å ev håndmelke kjapt på do om d sku bli for gale [emoji12] gruer meg mest til nattevaktene som er 10 timer [emoji85]
 
Back
Topp