Amming og jobbstart

Chamonix

Supermamma
*MIA*
Har en gutt på 9mnd snart og det nærmer seg jobbstart om et par mnd.
Men han ammer fremdeles en del, tar ikke flaske og vil ikke ha annet drikke. Spiser ok porsjoner fast føde, men vil ikke ha middag.
Noen erfaringer/råd?
Jobber både dag og kveld

Bor du langt fra jobben, og har dere ordning med ammefri?

Bor du langt fra jobben, og har dere ordning med ammefri?
Bor egentlig ikke så langt unna. Veit andre har hatt ammefri, men da har de alltid bare gått en time før. Må vel ta meg en tur til sjefen snart, men hu er egentlig ikke så veldig behjelpelig heller :-P er også litt avhengig av ekstravakter og er ganske sikker på jeg ikke får det om jeg skal ha ammefri

Yngste her fikk hovedsaklig morsmelk frem til han var ca 12 måneder gammel (tro meg, vi prøvde, men han var meget lite interessert!).
Vi var så "heldige" at jeg var arbeidsledig de sommermånedene mannen hadde permisjon, slik at jeg stort sett var tilgjengelig for å gi han pupp (mannen hadde permisjon fra gutten var 7-9 måneder), men mot slutten fikk jeg hendigvis jobb! Jeg pumpet og pumpet, i håp om at han fikk i seg litt mens jeg var borte. Det gikk veldig opp og ned, han fikk heldigvis i seg litt smoothie og små mengder annen mat og drikke.
Erfaringen vår er at det går seg som regel greit til..

Du har krav på ammefri og det skal taes etter barnets behov. Om der betyr at du går midt i vakta.

Kan du pumpe og gi på tutekopp eller vanlig kopp? Drikke vann fra tutekopp?

Jeg skal ut i jobb om en måned og hun spiser endelig nok fast føde til å bli mett. Hun tar ikke flaske så jeg ammer når vi står opp, så får hun utpumpet mm til brødskive til lunsj. Så får hun vann til grøt og middagsmat. Hun er glad i vann da.

Det kan endre seg på kort tid da. Min er 10 måneder og for bare en måned siden ville hun nesten ikke spise noe fast føde, bare morsmelk. Men nå spiser hun 4 ganger om dagen (i varierende mengder) og drikker litt vann.
Så ammer jeg kveld, natt og morgen.
Skal snart begynne å jobbe litt jeg også, men er mindre bekymret for det nå er barr for et par uker tilbake. Håper det ordner seg for dere også!

Back
Topp