Hei!
Jeg begynner å jobbe om halvannen måned og jeg stresser når jeg tenker på amming / pumping i løpet av arbeidsdagen. Slik det er i dag ser måltidene til baby slik ut (dette er cirkatider):
07:00 - Amming når han står opp
10:30 - Amming hvis det går + grøt
12:30 - Amming hvis det går + litt frukt / grønt / brødskive
16:00 - Amming hvis det går + grøt
18:00 - Amming når han legger seg
23:30 - Amming
Jeg jobber en time unna og har ingen mulighet å reise hjem i løpet av dagen eller at baby kommer til arbeidsplassen. Jeg har 1 time ammefri som jeg kommer til å ta ut på ettermiddagen slik at jeg reiser hjem en time tidligere.
Jeg forstår bare ikke hvordan jeg skal klare å opprettholde melkeproduksjonen og at han får nok melk i løpet av dagen? Vi har plass hvor jeg kan pumpe annet enn toalettet, og jeg får heller ikke ut så mye når jeg pumper lenger, kun når baby dier.
I de to andre permisjonene hadde jeg for det første lenger permisjon fordi flere uker kunne deles + at jeg uansett var hjemme til de var 14 måneder, så denne problemstillingen har jeg aldri vært borti før.
Jeg begynner å jobbe om halvannen måned og jeg stresser når jeg tenker på amming / pumping i løpet av arbeidsdagen. Slik det er i dag ser måltidene til baby slik ut (dette er cirkatider):
07:00 - Amming når han står opp
10:30 - Amming hvis det går + grøt
12:30 - Amming hvis det går + litt frukt / grønt / brødskive
16:00 - Amming hvis det går + grøt
18:00 - Amming når han legger seg
23:30 - Amming
Jeg jobber en time unna og har ingen mulighet å reise hjem i løpet av dagen eller at baby kommer til arbeidsplassen. Jeg har 1 time ammefri som jeg kommer til å ta ut på ettermiddagen slik at jeg reiser hjem en time tidligere.
Jeg forstår bare ikke hvordan jeg skal klare å opprettholde melkeproduksjonen og at han får nok melk i løpet av dagen? Vi har plass hvor jeg kan pumpe annet enn toalettet, og jeg får heller ikke ut så mye når jeg pumper lenger, kun når baby dier.
I de to andre permisjonene hadde jeg for det første lenger permisjon fordi flere uker kunne deles + at jeg uansett var hjemme til de var 14 måneder, så denne problemstillingen har jeg aldri vært borti før.

kan jo hende han er mer interessert når tilgangen blir strupet?
Det har akkurat kommet ut en tann og i den forbindelse ville han for første gang ikke ha på morgenen. Så ila den siste uken har han ammet tre av fire morgener før vi står opp. Tidligere har det vært hver morgen. Ettersom jeg må reise rundt kl 07 senest, så har jeg ikke tid til å gi grøt og så amme ved første lur som jeg har gjort de dagene han ikke vil ha når han står opp. Kan jo være han vil mer når jeg ikke er hjemme eller han ser meg på så mange timer.
Men ja, går jo an å trappe ned og se an