Amming og jobb

kornblom

Betatt av forumet
Hvordan kombinere dette? Fullammer i dag, men skal tilbake på jobb når babyen er 6 mnd og 1 uke gammel. Vet det er best å fullamme de 6 første månedene. Har nok melk, og har allerede pumpet og fryst ned noe, men vi sliter med å få ham til å ta flaska. Han er bare 3 mnd nå, så vi kan fortsatt øve på det. Men det blir vel til at vi må begynne med smaksprøver når han er 4-5 mnd. Men hvordan løse dette når jeg begynner på jobb igjen? Mister man melken hvis man ikke ammer på dagtid? Ønsker fortsatt å kunne amme morgen og ettermiddag / kveld...

Eg begynte å jobba gradert ein dag i ukå når mini va 6 uker. Då kom mini og pappen innom jobben for et ammemåltid. Funka veldig bra. Tror eg fekk ein time te rådighet hver dag, så eg konne komma litt seinare og gå litt før o, me betaling. Sjekk ka du har krav på i personalhåndbokå :)

Tenkte å jobbe fullt, men vi bor ikke langt fra jobben. I verste fall kan pappa ta med baby innom for mating hvis det er helt krise. Håper jeg ikke mister melka helt slik at jeg kan amme noe før og etter jobb en stund...

Tror ikke du trenger å stresse med pumping osv, og hvis du ammer på kvelden regelmessig kommer ikke melken til å forsvinne heller :-) Jeg begynte på skolen når min eldste var 7mnd og ammet fortsatt ganske mye. Han spiste grøt osv, men likte melken veldig godt fortsatt ;-) Med meg bare regulerte melken seg etter min hverdag. Jeg hadde mye melk om ettermiddagen og utover natten, mens på dagen var det ikke så mye :-) Jeg pumpet ikke eller noe, kroppen regulerte seg fint etter vår hverdag :-) så hjemme med pappaen spiste han fast føde, også fikk han morsmelk når jeg kom hjem :-) men anbefaller deg å benytte deg av ammetimen, uansett når på dagen du benytter deg av den:-)

Du har rett på en times betalt ammefri til barnet fyllet et år. Det skal tilrettelegges barnets behov, så du kan feks. dra hjem i lunsjen og amme, eller dra hjem en time tidligere å amme.

Jeg har ikke mistet melken med de to største. Ammet om kvelden, natten og morgenen. Hadde ammefri på slutten av dagen.

Back
Topp