Amming og hodepine...

Mamma*til*Marcus

Forumet er livet
Kan dette ha en sammenheng?[8|]
  Har etter fødselen hatt fleire daga med veldig hodepine..har faktisk tatt paracet fleire ganga..nåkke eg ellers så og sei aldri gjer!!
Passer på å drikke masse og...

Er det vanlig å få hodepine når en ammer??[8|]

Du tapper deg for væske - så pass på å drikke mye vann [;)]

Jeg har aldri hatt problemer med hodepine...

ORIGINAL: Mummy3

Drikker heile dagen...[&o]

Hmmm.... Du får høre med helsesøster

ORIGINAL: siven79

ORIGINAL: vilbli3*skalbli3

ORIGINAL: Mummy3

Drikker heile dagen...[&o]

Hvis du tisser mindre enn normalt så er det nok væskemangel. Vet om flere der det har vært hodepine i en overgangsfase.
Ellers kan du jo ringe ammehjelpen og spørre...

Ka er normalt???[8D]
Føler jo at eg ikkje tissa lenger i forhold til ka eg gjorde når eg var gravid[8D] hehe
men er sikkert væskemangel ja..drikk masse, men er sikkert ikkje nok...

nei, det er jo ikke det.

har du begynt på noe piller e.l?

Kan det ha noe med alle hormonene som er i sving??

Når jeg var på svangerskapskurs fikk jeg beskjed om at man skulle drikke minst 2 liter vann hver dag når man ammet... Det er ganske mye, så helsesøster anbefalte å lage til anbefalt mengde på flasker hver morgen og ha i kjøleskapet. Hun mente at det ikke var mange som klarte å få i seg så mye væske ved bare å ta et glas i ny og ne.

ORIGINAL: ~Marte~

Når jeg var på svangerskapskurs fikk jeg beskjed om at man skulle drikke minst 2 liter vann hver dag når man ammet... Det er ganske mye, så helsesøster anbefalte å lage til anbefalt mengde på flasker hver morgen og ha i kjøleskapet. Hun mente at det ikke var mange som klarte å få i seg så mye væske ved bare å ta et glas i ny og ne.

Jeg fikk faktisk beskjed om 3 liter om dagen, ihvertfall mens renselsen også pågår (mister mye vann der også).

Var selv plaget med hodepine den første uka, selvom jeg drakk 2,5-3 liter vann hver dag. Hodepinen kan sikkert også komme av mangel på søvn, det er jo ikke så uvanlig med en nyfødt i hus[;)]

Back
Topp