Amming og gulp

Babydilla123

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Har en baby på 3 uker, og jeg tror nesten jeg har sagt hver dag i 10 dager nå "åja det er sikkert økedøgn idag" fordi han henger så på puppen.. Rekker ikke engang dusje i 2 min! Det går Max 20 min mellom hver amming. Men.. Hvis han suger, også mens han holder på, gulper han opp masse, også vil han suge igjen...
Også gulper han igjen, og sånn går det hele veien. Kunne sikkert fylt et glass med all melka som kommer opp, likevel skal han desperat ha puppen igjen. Ellers er han i topp humør.. Er dette normalt ?

Så lenge han legger på seg som normalt og det ikke er type sprutgulp så tror jeg det er normalt, men du kan jo høre med helsestasjonen.

Jenta mi var også sånn, kunne knapt ta meg en dusj eller lage meg noe mat rett etter at jeg hadde ammet før jeg måtte frem med puppen igjen, eneste trøsten er at det gikk seg heldigvis til etter hvert :)

Så lenge han legger på seg som normalt og det ikke er type sprutgulp så tror jeg det er normalt, men du kan jo høre med helsestasjonen.

Jenta mi var også sånn, kunne knapt ta meg en dusj eller lage meg noe mat rett etter at jeg hadde ammet før jeg måtte frem med puppen igjen, eneste trøsten er at det gikk seg heldigvis til etter hvert :)

Han legger godt på seg , normalt var 200-250g i uka han har 320 g to uker på rad! men det er sprutgulp :p når gikk det seg til for deg :)?

Han legger godt på seg , normalt var 200-250g i uka han har 320 g to uker på rad! men det er sprutgulp :p når gikk det seg til for deg :)?
Det ble veldig mye bedre da hun var rundt 6 mnd, nå er hun 7,5 og hvis hun gulper nå så er det stort sett bare når hun får melk i større mengder, dvs. de måltidene som ikke består av mest fast føde ennå.
Det er nok en kombinasjon av dette med fast føde og at lukkemuskelen modnes og fungerer mer som den skal.

Skulle gjerne sagt at det gikk seg til før, men så lenge det ikke er reflux så gjør det det til slutt :)
Og tro meg, jeg har sittet her og vært kjempefortvilet når jeg har måttet skifte på både henne og meg for ørtende gang før lunsj og vasket gulpekluter hver dag. Men nå er det nesten som jeg måtte tenke meg godt om for å huske hvordan det var :p

Slik er det her og! Mini er 7 uker nå, og henger innimellom konstant på puppen og gulper ut seg selv, meg og sofa. Tror det er mest for kosen og nærheten sin del hun gjør det her da, for hun er tydelig ikke sulten.. :)

Slik er det her og! Mini er 7 uker nå, og henger innimellom konstant på puppen og gulper ut seg selv, meg og sofa. Tror det er mest for kosen og nærheten sin del hun gjør det her da, for hun er tydelig ikke sulten.. :)
Det var nok en del for kosen sin del her også og at hun var så glupsk at hun ikkje klarte å kjenne at hun var mett så da kom alt overskuddsmelken opp igjen :p

Men da hun var en 3-4 måneder så ble hun for nysgjerrig til å ligge på puppen så lenge/hele tiden.

Det var nok en del for kosen sin del her også og at hun var så glupsk at hun ikkje klarte å kjenne at hun var mett så da kom alt overskuddsmelken opp igjen :p

Men da hun var en 3-4 måneder så ble hun for nysgjerrig til å ligge på puppen så lenge/hele tiden.
Gleder meg nesten litt til mi blir nysgjerrig på omgivelsene ;) Puh, skulle godt hatt armene litt fri innimellom.. ;)

Gleder meg nesten litt til mi blir nysgjerrig på omgivelsene ;) Puh, skulle godt hatt armene litt fri innimellom.. ;)
Det er som med alt annet positive og negative sider med det og ;)

Det ble umulig å amme henne på dagtid hvis jeg ikke nærmest satt i et helt mørkt rom så da måtte vi over på flaske, men så er det kjekt å se hvordan de blir så interesserte i/fascinerte over de minste ting :)

Det er som med alt annet positive og negative sider med det og ;)

Det ble umulig å amme henne på dagtid hvis jeg ikke nærmest satt i et helt mørkt rom så da måtte vi over på flaske, men så er det kjekt å se hvordan de blir så interesserte i/fascinerte over de minste ting :)
Sant så sant! :) Herlig disse små altså <3

Hvis man vet at bebisen får i seg nok mat, kan smokk være en god avlastning for puppen. Her koser lillegutt seg veeeeldig med smokk. Han er fem uker og har et stort sugebehov, noen ganger prøver han febrilsk å suge på knokene sine, men får det ikke til (når han er mett vel og merke), og blir fortvilet. Når han får smokken, blir han i syvende himmel. Men veldig viktig at småttisene får pupp når de er sultne, og ikke smokk!

Back
Topp