Amming og gravid

En tråd i 'Amming og ernæring' startet av bondemamma85, 7 Jun 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. bondemamma85 Forumet er livet Sensommerbarna 2019

Nå er ikke jeg gravid enda, men håper på å bli det ganske snart. Jeg ammer 2 åringen og det jeg lurer på er: hvis jeg ammer 2 åringen når en evt baby blir født, får man ikke råmelka da eller hvordan fungerer det?

2. Siadle Forumet er livet Tilgangsansvarlig Junilykke2018

Ja, råmelka kommer. [emoji4]

3. Klussedull Gift med forumet Maiblomstene 2016 Julibarna 2019 Junibarna 2019

Råmelka styres av hormoner, så den kommer uansett :)

Noen opplever av produksjonen går ned i 2 trimester, men utover det klarer mange å amme gjennom svangerskap :) Kjekt med storesøsken til å booste produksjonen ved behov, evt ta toppene av spreng og løsne opp tette melkeganger :) også bør man ikke amme ved fare for prematur fødsel da.

• Informativ Informativ x 1
  4. bondemamma85 Forumet er livet Sensommerbarna 2019

Tusen hjertelig takk svar[emoji173]

5. Lykkespire<3 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Sensommerbarna 2016 Junilykke2018

Jeg har ammet hun på snart to år hele svangerskapet, og ammer nå begge. Lillebror er nå 11 dager :D
    Det jeg fikk beskjed om på barsel var gi han først så han får den viktige råmelka, og beskyttelsen han skal ha :) Også får hun amme når han er ferdig. Det hender dem får amme samtidig på vær sin pupp i løpet av dagen. Da hun på snart 2 ikke ammes så ofte som han :)

Noen barn liker ikke melken litt ut i svangerskapet, og slutter og amme pga det.
    Det hendte meg i det ene svangerskapet.
    Hun som hadde vært så glad i puppen begynte å lage grimaser og si asj når melka kom ut. Hun sluttet dermed å ville ha mm mere.
    Hadde tenkt, og tandem amme da også...

6. Labbetussa Glad i forumet Marsipanene 2019 Himmelbarn ❤ Aprilbarna19 ❤

Jeg ammer toåringen og fikk mye mindre melk da jeg ble gravid med nummer to for noen måneder siden. Jeg mista i uke 15, og fikk mer melk igjen etter dette.

Del denne siden