Amming og grøt..

Sandra1987

Glad i forumet
Hei! :)

Noen som har veldig sultne barn og som har begynnt og gi smaksprøver av grøt eller med velling? Lurer på og prøve litt med finlac eller hva den heter.. :P Den er glutenfri og laktosefri. Noe annet den var fri for også, men husker ikke. Den skal være grei og begynne med siden det er litt tidlig enda. Noen andre? :)

❤Prinsesse 14 juli❤

Vi prøvde Nestlé i går. Det ble velling og et par teskjeer bare, men det gikk veldig bra:-)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Sinlac :)
Den er full i sukker da.

Min gutt er bare såvidt passrt 4 mndr. så vi venter litt til.

Sendt fra mobilen min ♥

Vi har to fulle måltider per dag vi nå,en porsjon med middag og en porsjon med grøt til kvelds:)har en veldig sulten gutt;)men han er jo snart fem måneder siden han ble født i juni i stedet for juli:)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

dumt spørsmål, men lager dere grøten som en grøt eller mer flytende? Beklager, men har ikke lest på pakken og har ikke tenkt noe på dette med grøt før i dag. Minien virker veldig sulten, men han er bare 3 1/5 mnd så venter til etter 4 mnd kontrollen og snakker med HS, men tenkte det kunne være lurt å undersøke litt først... Haha blondt spr..

Vi pratet med hs om det. Det beste er å lage grøten som det står. Hu begynte med det rett før hu fylte tre mnd.

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har nettopp begynt med grøt, tror det er en fra nestle. Foreløpig er det bare noen få skjeer hun får, men det virker som om det skal gå veldig fint. Hun gaper når jeg holder fram skjeen, og smatter det i seg. Jeg lager grøten tynn, kanskje litt tykkere enn tyntflytende.

Den grøten jeg kjøpte i dag som heter sinlac eller noe lignende :p Det er nestle det også, men den er for de som har allergi. Den skal være fin og bruke siden jeg ikke vet hva hun tåler og ikke enda. Vil ikke ta noen sjanser. Med vanlig grøt kan noen barn utvikle allergi fordi tarmtåttene i tarmen ikke er ordentlig moden enda. Hun fikk smake noen skjeer. Smattet det i seg :) Fikk litt velling etterpå. Så det gikk veldig fint :) Prøve litt i morgen også etter st hun har fått mm. Gir alltid det først :)

♡Prinsesse 14 juli♡

Min vil ha grøt først. Men du får glutenfri grøt fra nestle. Den er lagd på banan og ris. I går kveld spiste hu fælt. Hu kan gripe etter ting og tok tak i sjea. Mye søl, men hu koste seg.

Sent from my iPhone using BV Forum

Har og en sulten liten mann her som får en liten porsjon (øker sakte mengden) grøt på formiddagen og velling til kveldsmat. 7 kg på 3 mndkontrollen. Ingen magevondter. Ville helst ha venta litt, men når han inhalerer 270 ml nan hver 3. time så måte vi nesten for at han ikke skulle skvulpe over!

Lillebror 24. juli

Back
Topp