Amming og flaske

Mamma til 4

Elsker forumet
Hvor mye klarer dere å pumpe ut ? Jeg får ikke ut mer enn mellom 30-40ml fra hver av de.

Dere med baby under 1 mnd, som ikke ammer. Hvor mye nan gir dere til hvert måltid og hvor ofte ?

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Usikker altså. Pumper bare på kvelden etter at hun har sugd litt og blir forbannet fordi der ikke kommer nokk. Da gir jeg en flaske nan, fyller opp 100 ml, varierer hvor mye hun drikker, alt fra 60-100, en gang 125. Når jeg da pumper ut får jeg ca 40-90 ml tilsammen på begge. Varierer hvor mye hun har drukket før nan flasken :) aldri prøvd å pumpe fulle pupper på dagtid.

Hvor mye klarer dere å pumpe ut ? Jeg får ikke ut mer enn mellom 30-40ml fra hver av de.

Dere med baby under 1 mnd, som ikke ammer. Hvor mye nan gir dere til hvert måltid og hvor ofte ?

Husk at man aldri får ut like mye som baby ville ha fått ut. Og at stress (over f.eks at det ikke kommer ut nok) påvirker mengden! Ammer du og gir nan i tillegg? Eller gir du alt i flaske?

Nå har jeg ikke ammet på 2-3 dager, bare pumpet og gitt nan. Prøver å reparere mine såre brystvorter :/

Jeg pumper ut 80-125 ml 3 ganger om dagen sønn ca. Har jo så mye melk!! Pumper etter han har spist..

Jeg pumper ut 80-125 ml 3 ganger om dagen sønn ca. Har jo så mye melk!! Pumper etter han har spist..

Til sammen eller på hvert bryst? :o wow. Tror frøkna må ha et økedøgn snart. Hun blir ikke mett på kvelden og blir ill sint etter å ha spist på begge puppene. Hun suger mye hardere fordi melken er tykkere og ikke kommer like lett og puppene er helt slappe etterpå. Må gi en flaske nan i tillegg, ellers blir det skrikings.

Til sammen eller på hvert bryst? :o wow. Tror frøkna må ha et økedøgn snart. Hun blir ikke mett på kvelden og blir ill sint etter å ha spist på begge puppene. Hun suger mye hardere fordi melken er tykkere og ikke kommer like lett og puppene er helt slappe etterpå. Må gi en flaske nan i tillegg, ellers blir det skrikings.

Det er tilsammen:)

Storebror var også sånn om kveldene, så vært forberedt på det denne gangen også. Derfor jeg ville pumpe meg et lager så jeg har back up til kveldene. Fikk ikke til å pumpe sist gang så derfor har jeg fått den nesesprayen nå. Funker som bare det:)

Her har jeg begynt å pumpe litt, men ikke gitt baby flaske. Hatt skikkelig melkespreng og sår brystvorte så pumpet et bryst å latt han få det andre. I dag tror eg at eg pumpet litt mye. 70-80 ml. Baby er 6 dager. Så er masse melk

Alt mellom 100-200 ml. Pumpet 120 etter at han sa seg ferdig med maten ista

Det er tilsammen:)

Storebror var også sånn om kveldene, så vært forberedt på det denne gangen også. Derfor jeg ville pumpe meg et lager så jeg har back up til kveldene. Fikk ikke til å pumpe sist gang så derfor har jeg fått den nesesprayen nå. Funker som bare det:)

Lurt :) skulle helst gitt pumpet melk på kvelden jeg også, men hun spiser hver 2 time og ser ikke når jeg skulle ha pumpet meg opp lager. Hun spiser fra begge puppene hver gang, viss jeg pumper etter hun har spist får jeg maks 80, det bruker jeg lang tid på å få ut, så da er det nesten tid for nytt måltid igjen og da er jo det ikke nokk melk i puppene til det :(
Den nesesprayen, er ikke den på resept? Hvordan ordnet du det? ;)

Alt mellom 100-200 ml. Pumpet 120 etter at han sa seg ferdig med maten ista

Åh, heldig :) føler jeg kun går å tenker på den amminga og melken. Føler meg som en levende melkemaskin. Hun blir mett og god på dagtid, men gruer meg til hver kveld når jeg vet det har minket i puppene og hun ikke blir fornøyd og jeg må gi nan :/

Lurt :) skulle helst gitt pumpet melk på kvelden jeg også, men hun spiser hver 2 time og ser ikke når jeg skulle ha pumpet meg opp lager. Hun spiser fra begge puppene hver gang, viss jeg pumper etter hun har spist får jeg maks 80, det bruker jeg lang tid på å få ut, så da er det nesten tid for nytt måltid igjen og da er jo det ikke nokk melk i puppene til det :(
Den nesesprayen, er ikke den på resept? Hvordan ordnet du det? ;)

Bare spurte om å få resept på den så fikk jeg det. Tar meg ikke 5 min engang å få pumpa ut. Har manuell pumpe og melkestrålene spruter ut!

Nå har jeg ikke ammet på 2-3 dager, bare pumpet og gitt nan. Prøver å reparere mine såre brystvorter :/

Huff! Vil bare si det, jeg gjorde akkurat det samme som deg og det resulterte i at hu aldri ville amme igjen! Sitter nå å fullpumper.. Hvis du vil at baby skal amme så burde du ikke ta så lange opphold! Sier det bare forde jeg angrer på at jeg tok så lange opphold og bare ga flaske :(

Noen andre babyer som har favoritt pupp ? Må lure inn den andre puppen i ho innimellom også .. for hun vil helst bare ha den ene og den andre stresser hun med å få taki .. vett ikke hvorfor .. har ikke innover brystvorter eller noe heller .. kanskje fordi ho liker å ligge på den andre siden ? :S første ville også helst kun ha den ene å det holdt for han da. Den andre ble nesten ikke drikt av

Bare spurte om å få resept på den så fikk jeg det. Tar meg ikke 5 min engang å få pumpa ut. Har manuell pumpe og melkestrålene spruter ut!

Lurer på om jeg skal prøve på det. Hadde vært greit å ikke måtte bruke 1 1/2 t på å pumpe ut en skvett :)

Lurer også på det? Er det for å få opp melkemengden? Her "tørr" jeg ikke pumpe siden jeg har så mye melk. Ammer kun fra et bryst a gangen og han har aldri tømt et bryst... Pumper jeg, økes jo mengden enda mere...

Jeg pumper fordi jeg ikke har nokk melk på kvelden. Jeg må gi en flaske nan ellers skriker hun så fælt fordi hun er sulten. Når jeg gir nan så hopper jeg på en måte over et måltid og føler jeg må pumpe for å holde melkemengden ved like. Og viss hun ikke får et økedøgn snart, må jeg kanskje pumpe flere ganger for å øke produksjonen. Foreløpig har jeg nokk melk på dagtid da, men kvelden som er problemet her :/

Jeg pumper fordi jeg ikke har nokk melk på kvelden. Jeg må gi en flaske nan ellers skriker hun så fælt fordi hun er sulten. Når jeg gir nan så hopper jeg på en måte over et måltid og føler jeg må pumpe for å holde melkemengden ved like. Og viss hun ikke får et økedøgn snart, må jeg kanskje pumpe flere ganger for å øke produksjonen. Foreløpig har jeg nokk melk på dagtid da, men kvelden som er problemet her :/
Skjønner. Hm, ikke bare bare å bli klok på den ammingen :( -og hva som er best å gjøre. Håper hun tar et økedøgn snart :)

Back
Topp