Amming og flaske

meg&lille

Elsker forumet
Septembermødre <3
Jeg ammer, men begynte å tenke her en dagen om jeg ville ut en tur alene for å trene, kino med kjæresten etc, så burde lille jenta vår lære seg å drikke av flaske. Har ikke tenkt å gjøre det med det første, men burde kanskje øve på forhånd. Har dere begynt å øve på det? Eventuelt når skal dere begynne med det? For å være ærlig så har jeg ikke så lyst at hun skal lære det med det første heller:):) Hehe! Alle disse morsinstinktene og følelsene altså:p Er ikke mange meterene jeg har beveget meg vekk fra lille tulla enda!

Her har han fått flaske et par ganger. Pumpet når jeg skulle til tannlegen i tilfelle. Fikk ikke bruk for den, men da fikk pappan gi på kvelden. Også hadde vi med flaske en gang vi var på tur og jeg ikke turte ta frem puppen i kulda :p Han tar flaska fint, men jeg synes det er vanskelig med mengde! Vi skal nok også teste litt mer fremover slik at jeg kan dra ut på litt etterhvert. Tenker også å prøve med erstatning for å se om han tar det, kan være kjekt om det skulle bli krise :)

Jeg fullammer også. Har testet med flaske, og hun tar den helt fint. Praktisk når man vil lufte seg litt eller ta et glass vin på kvelden :)

Her testet vi flaske etter noen uker for å sjekke om lille tok den. Det gjorde han uten problem. Siden da har jeg vært på et par treningsturer med ei venninne og i helgen var vi ute og spise og på kino!!

Pumper ut det jeg har før jeg drar men en gang har han fått litt erstatning i tillegg også. Merket ikke noen forskjell på han. (nå skal det sies at han er den typen baby som ikke reagerer på noe da...)

Vi testet om han tok flaske 1 gang da han var mini, og han tok den med en gang. Dessverre vet jeg om noen som fremdeles nekter flaske, det er kun amming som gjelder :)

Pumpa meg på flaske da jeg skulle til tannlegen, hun tok den glatt :)

vi bruker flaske i tillegg til pupp. Veldig praktisk at pappan også kan gi, enten tillegg eller det jeg har pumpet. Så kan jeg sove litt ekstra, eller ta en dusj eller ta en tur på butikken uten å være redd for at hun skal bli sulten :) Vi bruker Hipp, som doseres til 30ml av gangen. Så vi gir det av gangen, så rekker hun å rape litt innimellom. Varierer hvor mye hun vil ha

Jeg også pumper hvis jeg skal ut et ærend, på trening, eller bare har veldig spreng. Så kan pappa'n gi på flaske mens jeg er ute :)
En dag i uken tar jeg småen med på treningssenteret og så er han på barnepass der mens jeg trener. Stort sett sover han bare, så det har gått helt fint. Han får mat før vi drar, og så pumper jeg meg helt tom og tar med flasken i tilfelle han vil ha mer før vi kommer hjem (må ha trenings-BH og det er ikke noe særlig å amme i).

Vi startet flasketrening litt forsiktig da han var 3,5 uker, pga vi skulle i bryllup. Han foretrekker helt klart pupp, og flaske er litt styr sammenliknet med å amme, men det går stort sett greit. Bruker Medela Calma, som skal etterligne det å die på bryst, skal være bra mtp sugeforvirring og overspising :)

Last edited:
Jeg også pumper hvis jeg skal ut et ærend, på trening, eller bare har veldig spreng. Så kan pappa'n gi på flaske mens jeg er ute :)
En dag i uken tar jeg småen med på treningssenteret og så er han på barnepass der mens jeg trener. Stort sett sover han bare, så det har gått helt fint. Han får mat før vi drar, og så pumper jeg meg helt tom og tar med flasken i tilfelle han vil ha mer før vi kommer hjem (må ha trenings-BH og det er ikke noe særlig å amme i).

Vi startet flasketrening litt forsiktig da han var 3,5 uker, pga vi skulle i bryllup. Han foretrekker helt klart pupp, og flaske er litt styr sammenliknet med å amme, men det går stort sett greit. Bruker Medela Calma, som skal etterligne det å die på bryst, skal være bra mtp sugeforvirring og overspising :)

Enig med deg at det er litt styr med den flasketingen, men bra med et alternativ :) Imponerende at du allerede tar han med på barnepassen på treningssenteret. Jeg har ikke dristet meg til det enda og tenkte egentlig først å aktivere medlemsskapet mitt igjen fra januar, men er vel bare å hoppe i det. Finner jo fort ut om det bare blir skrik :p

Enig med deg at det er litt styr med den flasketingen, men bra med et alternativ :) Imponerende at du allerede tar han med på barnepassen på treningssenteret. Jeg har ikke dristet meg til det enda og tenkte egentlig først å aktivere medlemsskapet mitt igjen fra januar, men er vel bare å hoppe i det. Finner jo fort ut om det bare blir skrik :p
Tja foreløpig sover han stort sett bare (i vognbagen, med kjente lukter rundt seg), men skulle han våkne og være bekymra er jeg ikke langt unna :) Tar korte økter, og sjekker innom iblant for å se at alt står greit til.
Rolig oppstart, men deilig for både kropp og sjel å være igang med treningen igjen :)

Bare jeg som synes det er litt stress med den pumpinga? Skulle gjerne dratt fra noen korte turer slik at pappan kunne prøvd seg litt alene, men blir aldri noe av om det ikke er noe jeg må :p

Bare jeg som synes det er litt stress med den pumpinga? Skulle gjerne dratt fra noen korte turer slik at pappan kunne prøvd seg litt alene, men blir aldri noe av om det ikke er noe jeg må :p

Pumping er stress! Glad jeg fikk i gang ammingen. Men har noen hundre milliliter i fryseren! :) Godt å vite at jeg har i reserve. Og her har hun flaske så jeg slipper bekymre meg. Men har mme stående også bare i tilfelle.

Back
Topp