Satinsky
Prinsemamma
Hei! Jeg har stilt noen spørsmål til deg før, og alltid fått gode svar, så jeg spør igjen. Sønnen min er nå seks måneder, vokser og er en blid gutt. Han ble fullammet til fire måneder. Han har alltid hatt glupende appetitt, spiste pupp opp til 24 ganger i døgnet, og vokste godt på det. Han var liten ved fødsel, kun 2800g og 50 cm tross fullbåren over termin. På 5 mnd ktr var han 68 cm og 7300 g. Ny kontroll i morgen. Og vi ser at han vokser. Han har småvalker på lårene, ellers er han lang og slank. Faren er 2 meter høy. Sønnen min ble fort glad i fast føde, og spiser nå grøt to ganger daglig, grønnsakspure til lunsj og pure av poteter,grønnsaker og fjærkre til middag. Tarmsystemet fungerer bra, han sover om natta, og er blid. Jeg ammer nå bare to ganger om natta, ca kl 24 og 04. Han legger seg 18 og står opp 06. På dagtid tilbys han alltid pupp før mat, men vil ofte ikke ha. Mat derimot, går ned på høykant. Han tar puppen kanskje fire ganger på dagtid, og han bruker bare noen minutter, og kan lett begynne å tøyse litt. Har måttet pumpe meg enkelte dager pga melkespreng, og det kommer da 120 ml på få minutter. Melken er ganske gjennomsiktig og vandig.
1: Har melken regulert seg selv til å bare bli tørsteslukker?
2: Jeg må slutte å nattamme til mai måned, da jeg skal jobbe igjen. Jeg er operasjonssykepleier, og trenger å sove om natta. Jeg sover nå dårlig fordi jeg gir mat to ganger om natta. Vi sover på samme rom, men ikke i samme seng lengre. Risikerer jeg å miste melken ?
3: Hvis melken blir borte, hva da? Han får ikke til flaske, men drikker vann fra kopp. Kan da evt gi mme på kopp?
1: Har melken regulert seg selv til å bare bli tørsteslukker?
2: Jeg må slutte å nattamme til mai måned, da jeg skal jobbe igjen. Jeg er operasjonssykepleier, og trenger å sove om natta. Jeg sover nå dårlig fordi jeg gir mat to ganger om natta. Vi sover på samme rom, men ikke i samme seng lengre. Risikerer jeg å miste melken ?
3: Hvis melken blir borte, hva da? Han får ikke til flaske, men drikker vann fra kopp. Kan da evt gi mme på kopp?